handdator

Visa fullständig version : drivknut passat 2001 1.8T



passat2001
2014-02-18, 13:46
bytte damasken på vänster yttre drivknut då den var helt av runt om. Har säkert kört 100-200 mil både på asfalt och grusväg med det. Innan bytet hade jag inget missljud typ sliten drivknut. Men direkt efter byte av damasken så fick jag missljud typ sliten drivknut när jag vrider ratten ett kvarts varv både åt höger och vänster men inget missljud vid fullt rattutslag och lite drag på gasen. Kan det vara drivknuten eller ett hjullager som spökar. Det är ju konstigt att problemet blev efter damask bytet. Om det kan vara drivknuten yttre hur är Biltemas knutar i dagens läge eller ska man satsa på lite bättre typ Mekonomens

Golf-power
2014-02-18, 15:37
Jag använde biltemas till min Golf GTI mkII och det fungerade hur bra som helst i 3 år så länge jag ägde bilen

passat2001
2014-02-22, 13:56
det konstiga med det här är att vid fullt rattutslag så har jag inget missljud alls. Kanske om man öppnar damasken och rengör med bromsrengöringsspray och in med nytt fett så kanske det hjälper. Jag vet inte hur noggrann han var som bytte damasken åt mig. Eller kan det va ett hjullager som låter.

Henrik.M
2014-02-22, 15:44
Är olika ljud på ett hjullager och en drivknut.

Hjullager : Malande ljud.
Drivknut : Knäppande ljud.

Är du osäker be någon lyssna.

Skrivet på forumspringaren.