handdator

Visa fullständig version : Bilnyckel borta.



Ranta
2014-02-15, 20:47
Skruvar med en skoda Fabia från 2000. Tänkte höra ifall nån har nå tips?
Det är så att alla bilnycklar är bort tappade, nya finns inte att få tag på enligt Vag.
Bilen är värd ca 2-3000 men funkar klock rent till och med ny besiktad.
Så Alternativet är att beställa beg nycklar från Laga för ca 700:- och sedan lämna in bilen på verkstad för
att koda in nyckeln för ca 800:- .
Men då har jag kosta på bilen lika mycket som den är värd!
Så min fundering är om det går att koppla in en tändning knapp och en start knapp trotts att det inte finns nyckar
Bekymret är ju startspärren!

Foppson
2014-02-15, 21:09
Att programmera bort startspärren kostar kring 3000 när jag frågade en OLW firma. Så att köpa en låssats och programmera in dessa nycklar låter billigt. Du kan programmera in dessa gratis ifall du grottar ner i all info som finns på nätet men det kräver lite utrustning för att hitta "pin-koden" för instrumentet/immo så det lär ändå bli en betydande kostnad, om man lyckas. Finns prylar att köpa på eBay och andra ställen för att simulera immo, hur de funkar vet jag ej.

Skickat från min HTC One X+ via Tapatalk

VWGolIV
2014-02-15, 23:19
Är det skillnad på skoda och VW när det gäller att beställa nycklar?
För jag kunde få en ny orginallycken till min 99a utan problem.

Ranta
2014-02-15, 23:59
Att programmera bort startspärren kostar kring 3000 när jag frågade en OLW firma. Så att köpa en låssats och programmera in dessa nycklar låter billigt....
Skickat från min HTC One X+ via Tapatalk

Var till vag verkstaden å frågade och det var det priset jag fick :)
Förstås så skruvar jag dit allt innan jag lämnar in bilen.

Ranta
2014-02-16, 00:04
Är det skillnad på skoda och VW när det gäller att beställa nycklar?
För jag kunde få en ny orginallycken till min 99a utan problem.

Jo skoda sparar eller sparade inte all info om sina nycklar, så man måste ha kvar streckkoden till nycklarna som man får när man hämtar ut bilen som ny. Enligt vag.

TheDeadDorkster
2014-02-16, 10:05
Jo skoda sparar eller sparade inte all info om sina nycklar, så man måste ha kvar streckkoden till nycklarna som man får när man hämtar ut bilen som ny. Enligt vag.

Har beställt flera nycklar till T3:or, och brukar då beställa nycklar med hjälp av 4-siffrifga koden som finns på insidan av dörrhandtagen/låsmekanismer. Dessa borde ju också finnas på skoda?

Ranta
2014-02-16, 10:47
Aha :) Låter ju intressant! Är det nån klisterlapp? Bara att den sitter kvar efter så många år och att den finns på skoda.

Mange.k
2014-02-16, 12:45
Jag beställde via regnummer till min -01 golf sen kodning hos vw på de
Fast det kanske e annat förfarande på dom

Ranta
2014-02-16, 15:23
Jo det är de det är. Så man ska hålla till VW :)

TheDeadDorkster
2014-02-17, 12:35
Aha :) Låter ju intressant! Är det nån klisterlapp? Bara att den sitter kvar efter så många år och att den finns på skoda.

Dom brukar vara instansade:

Se bara längre ner på denna sida:

http://www.oldskoolkeys.com/

Ranta
2014-02-17, 21:35
Helschysst! :) Då ska jag spana in om jag hittar nått.