handdator

Visa fullständig version : Firmware RNS510?



Weckis
2014-02-11, 15:38
Hej på er alla VW entusiaster.
Vänder mig till alla er som kan detta med RNS510 uppdateringar.

Har försökt att komma in i menyn för att se vad jag har för version mm, dock utan att lyckas fast jag hållt inne Setup knappen.

Bilen en Golf GTI 2010 producerad 2009-09 och vad jag fått fram så ska det vara en 1T0035680C, men Firmware versionen vet jag inte. Svenska marknaden.

Kan någon hjälpa mig med att hitta senaste Firmware till min enhet.

Tackar på förhand

Weckis
2014-02-13, 21:24
Ingen som kan hjälpa till??? Lite akut

Henrik.M
2014-02-13, 22:18
http://youtu.be/sOq6q7W5bWo


http://www.my-gti.com/category/in-car-entertainment/rns-510-in-car-entertainment

Skickat från min Mini Padda

Sciroccogtx16v
2014-02-14, 09:44
Hej
Har gjort det en gång på min RNS 510 på Sciroccon.
Ladda ner senaste firmware från nätet, brukar finnas på nån golf mk 6 sida.
SE TILL ATT DET ÄR RÄTT FIRMWARE FÖR DIN MODELL AV RNS, det finns nämligen ett gäng olika.
Bränn en cd med 1x hastighet.
Sätt in den i RNS en och den kommer att fråga om du vill uppdatera. Finns bra beskrivet på samma sida som du hämtar firmwaren på.
DET TAR TID! Så ha batteriladdaren på när du gör det och avbryt inte!
Anledningen till att man kanske inte är helt pigg på att hjälpa till med detta är att många råkar ut för problem och resultatet är en jäkligt dyr tegelsten....

Fredrik

Weckis
2014-02-14, 09:50
Hej
Har gjort det en gång på min RNS 510 på Sciroccon.
Ladda ner senaste firmware från nätet, brukar finnas på nån golf mk 6 sida.
SE TILL ATT DET ÄR RÄTT FIRMWARE FÖR DIN MODELL AV RNS, det finns nämligen ett gäng olika.
Bränn en cd med 1x hastighet.
Sätt in den i RNS en och den kommer att fråga om du vill uppdatera. Finns bra beskrivet på samma sida som du hämtar firmwaren på.
DET TAR TID! Så ha batteriladdaren på när du gör det och avbryt inte!
Anledningen till att man kanske inte är helt pigg på att hjälpa till med detta är att många råkar ut för problem och resultatet är en jäkligt dyr tegelsten....

Fredrik


Tack för infon Fredrik.

Problemet är att jag inte får fram FW versionen på displayen. Trycker på Setup knappen i 30 sek, men inget händer.
Vet ej FW versionen och vet då inte vilken uppdaterad version jag skall använda.
Blir väl att åka in till Vw verkstad så dom får fixa det.

firefreak
2014-02-14, 10:24
På enheter med äldre mjukvara så går det inte att få fram firmware version genom att hålla inne setup. Dock kan man aktivera menyn med hjälp av VAGCOM på dessa enheter.

Du kan även ta ut enheten ur facket för det står både hårdvaru och mjukvaruversion på etiketten.

VW kommer inte hjälpa dig uppdatera enheten, du kommer bara få versionsnummer.

Som tidigare nämnts så är det viktigt att veta vilken revision du har för att veta vilken version du kan/bör uppdatera med.

Weckis
2014-02-14, 11:14
På enheter med äldre mjukvara så går det inte att få fram firmware version genom att hålla inne setup. Dock kan man aktivera menyn med hjälp av VAGCOM på dessa enheter.

Du kan även ta ut enheten ur facket för det står både hårdvaru och mjukvaruversion på etiketten.

VW kommer inte hjälpa dig uppdatera enheten, du kommer bara få versionsnummer.

Som tidigare nämnts så är det viktigt att veta vilken revision du har för att veta vilken version du kan/bör uppdatera med.

Firefreak:)
Tack då vet jag orsaken..
Tar ur enheten på lunchen och ser efter vad det står...
Återkommer om info och hoppas du kan hjälpa mig med uppdaterad FW

Weckis
2014-02-14, 13:27
Har nu kollat upp det via etikett .

1T0035680B

HW:H11
SW:1120


Vilken FW kan jag uppdatera med?

Efter jag installerat Video in move fick jag fram detta..
3851

softishman
2014-02-14, 13:49
Lånar tråden lite.... Jag har oxå en RNS510 som jag skulle vilja uppdatera (om det behövs)...

Enheten är en version C.
HW Version: H06
SW Version: 3810

Vart hittar man nya firmwire nånstans?
Här?! http://www.my-gti.com/3374/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-and-information

Hur vet man vilken man ska ha?

Mvh Fredrik

Sciroccogtx16v
2014-02-15, 14:33
Lånar tråden lite.... Jag har oxå en RNS510 som jag skulle vilja uppdatera (om det behövs)... Enheten är en version C. HW Version: H06 SW Version: 3810 Vart hittar man nya firmwire nånstans? Här?! http://www.my-gti.com/3374/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-and-information Hur vet man vilken man ska ha? Mvh Fredrik

Läs på sidan som du länkade till, all info finns där. Det är också stället för firmware nedladdning.

Fredrik

Weckis
2014-02-15, 21:03
Löst problemet,:)
Nyaste FW och karta West Europa V:10 installerade och passade på att slänga in Video in Move samtidigt.
Monterade även ny GPS antenn och Bluetooth.

Nu är det bara resten av prylarna som skall monteras utvändigt och under.
Sen e de bara att bli medlem på riktigt. Enda sättet att få lite hjälp här på forumet .

FiNCH
2014-02-16, 11:37
Tänkte passa på att fråga dom kunniga i denna tråd.

Går det att "hacka" eller ladda ner en ny Firmware till min Audi Navi plus där man kan se på DVD? Det går inte i dagsläget.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Weckis
2014-02-16, 20:19
Går inte att se på DVD i din enhet. Du måste köpa en DVD enhet separat...http://www.satnavmap.com

FiNCH
2014-02-17, 11:37
Okej, tack för info!

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Weckis
2014-02-18, 00:05
Löst problemet,:)
Nyaste FW och karta West Europa V:10 installerade och passade på att slänga in Video in Move samtidigt.
Monterade även ny GPS antenn och Bluetooth.

Nu är det bara resten av prylarna som skall monteras utvändigt och under.
Sen e de bara att bli medlem på riktigt. Enda sättet att få lite hjälp här på forumet .

Å så fick jag SVENSKA MENYER.
Detta var värt timmarna på nätet, lite orolig över att Bricka enheten men gick kanon med senaste FW 5238 med rätt ID.

softishman
2014-02-18, 11:39
Hur exakt gjorde du Robin? Vilken fil tog du hem osv?!

Weckis
2014-02-18, 18:55
Version 10 kartuppdatering har du inte svenska menyer. Byt Firmware