handdator

Visa fullständig version : Vilka delar till min etta? smakråd.



Holmgren
2007-08-23, 02:13
Jag sitter och skriver ihop en jätte beställning från typ-17.
Men kan inte bestämma mig för två saker.
1, Klarglas eller dom som ser ut som org?
2, Tanklock. Det snygga i aluminium eller den svarta org, stjärnliknande.

Båda är snygga. Är ju ute efter org stuk men samtidigt vill jag förfina lite.
Det andra som kommer avvika från org är sänkningen (ställbara KW) samt fälgarna BBS RS.

golf666
2007-08-23, 02:25
skippa tanklocket, kör på de org. liknande!
De andra blir lite för "racigt" på en org. renoverad mk1 tycker jag iaf..
Även om de är snyggt :)

lysen, ja varför inte de som liknar org. fast med ett svart kors i?
eller oxå kör du på klarglasen, bara för att förfina lite, de är juh faktiskt 2007 och de flesta nya bilar har klarglas, varför kan då inte en org. renoverad golf från 84 oxå ha det? bara för att se lite nyare ut...
Sen är det juh rätt snyggt med klarglas oxå!!
Du kan juh skaffa båda utifall du ändrar dig..

Vad ska du köra för blinkersfram/bakljus? Standard?
Eller klarglas därmed? kör du med org liknande framlampor fast med kors i så tycker jag du ska satsa på ett par hederliga svart tonade blinkers fram...
De måste juh lixom passa ihop lite lysena i fronten... :)

Tror de blir bra oavsett vad du kommer fram till iaf!!
Nej nu äre dax o sova lite, är juh en dag imorrn med!!

Godnatt

Holmgren
2007-08-23, 03:48
Oj vilket inlägg du lägger Tobbe.. =)
Du har nog rätt i tanklocket.... men
..som du skriver, det är skitsnyggt så jag är lite sugen ändå.
Svart kors vill jag inte ha i mina lyktor inte heller några änglaögon...
Nä klarglas, allt för att få en modern tuch på bilen. lite 2007 som du skrev.
Blinkers fram blir antingen svarta för att smälta in i kofångaren eller ljusa (klarglas). Bakljusen kommer vara org..

Kanske ska lägga till att jag kommer köra med enkelljusgrill och inte dubbel som standard. Kommer i och för sig ha dubbelljusgrill med för att kunna få ordentligt org look..

Sebbe
2007-08-23, 05:52
Jag tycker röktonade blinkers fram ser riktigt bra ut på mk1. Annars skulle jag nog satsa på klarglas framför orange. Det är en liten detalj som gör mycket för utseéndet. Tycker även att alu tanklock höjer utseéndet på bilen.

Holmgren
2007-08-23, 07:33
Sebbe.
Visst höjer alu tanklock men frågan är om det passar in på min bil.
Kommer troligtvis bli mörka blinkers. Dom smälter in bra i kofångaren.

Gullideckel
2007-08-23, 09:09
Jag sitter och skriver ihop en jätte beställning från typ-17.
Men kan inte bestämma mig för två saker.
1, Klarglas eller dom som ser ut som org?
2, Tanklock. Det snygga i aluminium eller den svarta org, stjärnliknande.

Båda är snygga. Är ju ute efter org stuk men samtidigt vill jag förfina lite.
Det andra som kommer avvika från org är sänkningen (ställbara KW) samt fälgarna BBS RS.

Köp alutanklocket(för att det är så lätt att byta om inte annat) men skippa klarglaset...nya Hellalampor krossar Kina-klarglas alla dagar i veckan enligt mig..

Raz
2007-08-23, 09:54
Vad ska du ha för färg på bilen?

Om du ska köra en strikt originalstil så tycker jag inte att du ska blanda in en massa klarglas och kors hit och dit men annars så kan man med gott samvete uppgradera looken enligt mig.

Holmgren
2007-08-23, 16:12
Den ska vara Alpinvit.
Jag har som målsättninga att göra bilen org men med lite personliga ingrepp. Dock inga som inte går att göra org med enkla medel.

Junfors
2007-08-23, 16:20
Jag säger som Tobbe, svart kors i orginallampan och orginal tanklock.

Just tanklocket är riktigt fint orginal tycker jag, trivs väldigt bra med det på min vita etta kan jag säga.

P.Hagel
2007-08-23, 16:44
Eller köp både och.
Så kan du alternera.

Holmgren
2007-08-23, 16:55
Visst skulle jag kunna köpa båda men det känns som att jag lägger så mycket pengar ändå. Allt byts ju på bilen.

Marcus
2007-08-23, 17:13
Så original som möjligt. Det enda jag hade tummat på är väghållning, hjul, avgas tror jag.

onk
2007-08-23, 22:09
Klarglas gillar inte jag heller längre, va tufft när det kom men nu har ja alla det

Känns så 2005 lixom;)

Ang blinker så bytte jag från vita till oreange på min förra golf, tycker det passar bättre när bilen är i sort sett org!

Just my 5 cents...

Barbapappa
2007-08-23, 22:40
Klarglas har man på mk2, inte mk1. ;-D Nä men jag gillar nog de orginalbetonade fast med kryss i. Tanklock som funkar är väl annars det polerade rostfria(?) som man har sett, funkar på många bilar jag har sett det på, ser ut som det svarta orginalet i formen.

Mini_me
2007-08-24, 04:13
Klarglas rockar...är lite kluven om svart kors är snyggt eller inte...men det blir iaf klarglas för min del...och vite blinker=)

GTI-nissen
2007-08-24, 07:24
Så original som möjligt. Det enda jag hade tummat på är väghållning, hjul, avgas tror jag.


Exaktemente! Helt original "kaross" men med godis i hjulhusen röstar jag på. (Detta är något man inser när man blir lite äldre) ;-)