handdator

Visa fullständig version : kondens (Imma) Golf mk6 strålkastarna.



anri52
2014-02-08, 23:13
Hej!

Tänkte höra ifall någon vet om garantin gäller vid kondens/imma innanför strålkasatarglaset(plast)
Får lite problem vid tvätt av bilen när det är kallt, vet inte om det är ett vanligt fel som kan fixas
av vag eller bara gilla läget, garantin gäller till maj.....vad tror ni
bilen är ju inte direkt gammal så det bör väl inte va något fel.
Är det någon som fått strålkastarna bytta på garantin pga detta?

graul
2014-02-09, 01:50
Finns en checklista som vw går efter när det gäller imma i lyktor. Ring närmsta handlare och be att få en bedömning så ska du se att det löser sig.

anri52
2014-02-09, 17:32
OK tack för svar!

Har kollat runt lite på nätet och det verkar vara ett vanligt problem på många bilar
ska höra vad vag säger:)

ventohuan
2014-02-10, 17:22
Verkar vanligt på nya bilar. Har imma på min caddy X -12 oxå ibland. Har visat upp den men inte fått svar.

Ama303
2014-02-10, 17:28
Min förra Golf GT mk6 hade kondens i vänstra strålkastaren, VW tyckte att det var normalt.
En dag slutade kurvljuset att fungera med felkoder på instrumentpanelen. Det visade sig att det kom in fukt i styrenheten vid lampan. Antagligen från kondensen som till slut också hamnade i elektroniken.

VW bytte strålkastaren på garantin.

anri52
2014-02-10, 18:05
Att man får imma på båda strålkastarna ibland när man tex stått i ett varmgarage för att sedan åka och tvätta bilen när det är kallt kan jag kanske förstå, men att endast få imma/fukt på ena strålkastaren verkar inte normalt enligt mig
bra att du fick det på garantin till slut.

anri52
2014-02-10, 18:08
Verkar vanligt på nya bilar. Har imma på min caddy X -12 oxå ibland. Har visat upp den men inte fått svar.

På en så pass ny bil finns det nog inga svar från VW förutom att det är normalt
för jag kan knappast tänka mig att strålkastarna är trasiga (otäta?)