handdator

Visa fullständig version : Ta bort "kjolar" på r32 mk5



sspc
2014-01-21, 15:23
Hej

Jag vet inte vad dom heter dom där breddarna som sitter på trösklarna.
Men i vilkt fall så sitter dom skruvade i främre hjulhuskant och sedan sitter dom med dubbelhäfande.

på min 07:a börjar den här dubbelhäfftande ge upp och det samlas skräp mellan dessa och trösklar så jag tänkte helt enkelt bara ta bort dom.

Är det bara att ta bort skruven i främre hjulhus och dra av dom lite försiktigt ?

Tankar om detta ?

Säljs den dubbelhäftande tejpen som reservdel ?
Eller ska man ta annat fabrikat av den ?

Fredrix
2014-01-21, 15:42
Ta bort skruven och böj ut försiktigt, ta en skalpell/kniv och skär av tejpen (ganska tjock).
Tröskelbreddarna sitter i en plastlist (listen är skruvad i karossen) + tejp.

Mickeelfstedt
2014-01-22, 07:04
Det sitter även två eller tre skruv i underkant av tröskelbreddaren. Plastlisten sitter pressad från sidan på piggar och tröskelbreddaren "hänger" på listen...

Varför ska du ta bort den?

sspc
2014-01-22, 08:13
Det sitter även två eller tre skruv i underkant av tröskelbreddaren. Plastlisten sitter pressad från sidan på piggar och tröskelbreddaren "hänger" på listen...

Varför ska du ta bort den?

För den sitter inte tajt emot bilen längre och samlar bara på sig en massa skräp därimellan.

Jag tog bort den igår.

"Piggarna" är skruv som sitter i plastploppar i trösklarna,

Plastlisten var paj på nåhra få ställen men mest var det väl breddaren själv som hadde lossnat från dom 3 skruvar som jag tror den ska sitta med i underkant också.

Och så var ju den dubbelhäftande tejpen slut den med.

Så jag ska stoppa tillbaka den men ska sätta tillbaks den med ny plastlist och så det blir som det ska vara,

Mickeelfstedt
2014-01-22, 19:53
Jo jag har haft bort på min gti mk5 och lackat dom och testat med en annan typ trösklar så jag vet hur skitigt det kan bli där under... :-)