handdator

Visa fullständig version : VW GTI Klubben byter namn



Styrelsen
2014-01-19, 21:24
Som ni säkert har märkt, och förhoppningsvis hört tidigare så byter vi nu namn.
Vi kommer i framtiden att heta Volkswagen Club Sweden. Samma klubb, men med nytt namn.

Detta är något som har diskuterats i klubben i många år, då vi idag riktar oss till alla som är intresserade av Volkswagen. Många har trott att man måste äga en GTI för att vara medlem i klubben, men så är inte fallet.

Som betalande medlem i klubben får du ännu mer ut av ditt intresse genom träffar, erbjudanden och annat roligt.

Hur blir du medlem?
Du blir medlem genom att betala in på postgiro enligt nedan. Ange ditt namn och din fullständiga adress! Texta gärna!!
Det går även bra att betala avgiften via internetbank. Vid internetbetalning från eget konto behöver ej referens anges. Vid betalning från annans konto måste namn och adress anges som referens.
Medlemsavgiften är 300:- per kalenderår. För nya medlemmar tillkommer en inträdesavgift på 100:-.
Som ny medlem räknas den som tidigare inte varit medlem i klubben eller den som inte förnyat sitt medlemsskap i tid och på så sätt ej längre är medlem.
Medlemsinbetalning som sker efter augusti månads utgång gäller för innevarande år och hela nästkommande år.
Normal leveranstid på välkomstpaket inkl. medlemskort är ca 1 vecka.

Postgiro 646 69 95-5
VW GTI klubben
c/o Andrén
Svartågatan 16
573 34 Tranås

2stroke
2014-01-20, 08:45
Som ni säkert har märkt,
och förhoppningsvis hört tidigare så byter vi nu namn.
Vi kommer i framtiden att heta Volkswagen Club Sweden.
Samma klubb, men med nytt namn.

Detta är något som har diskuterats i klubben i många år,
då vi idag riktar oss till alla som är intresserade av Volkswagen.
Inte en dag för tidigt...

Vad blir det nya domän namnet då ?
dvs. istället för: www.gtiklubben.nu ?



:confused:

soyd
2014-01-20, 08:54
Som sagt är nog bra med namn bytet för att dra mer folk. Lite synd att alla www.vcs.xx är upptagna av andra speciellt intressant hadd väll varit .nu eller .se. kan kanske gå att buda på .nu om intresse finns verkar ha stått "typ" oanvänd sedan 1998..

/mvh soyd

Saneringa
2014-01-20, 09:23
Om man går in på vwcs.se blir man automatisk flyttad till gtiklubben.nu så domänen är nog redan klar.

soyd
2014-01-20, 09:27
Om man går in på vwcs.se blir man automatisk flyttad till gtiklubben.nu så domänen är nog redan klar.

Se där ja härligt! :)

/mvh soyd

J.L
2014-01-20, 09:54
Om man går in på vwcs.se blir man automatisk flyttad till gtiklubben.nu

Stämmer bra.

Vwcs.se och Volkswagenclubsweden.se är i bruk men redirectar till gamla adressen.
Detta ska flyttas över till rätt domän inom kort.

Lillen
2014-01-20, 17:55
Heja!

Sodan
2014-01-22, 21:38
Som ni säkert har märkt, och förhoppningsvis hört tidigare så byter vi nu namn.
Vi kommer i framtiden att heta Volkswagen Club Sweden. Samma klubb, men med nytt namn.

Detta är något som har diskuterats i klubben i många år, då vi idag riktar oss till alla som är intresserade av Volkswagen. Många har trott att man måste äga en GTI för att vara medlem i klubben, men så är inte fallet.

Som betalande medlem i klubben får du ännu mer ut av ditt intresse genom träffar, erbjudanden och annat roligt.

Hur blir du medlem?
Du blir medlem genom att betala in på postgiro enligt nedan. Ange ditt namn och din fullständiga adress! Texta gärna!!
Det går även bra att betala avgiften via internetbank. Vid internetbetalning från eget konto behöver ej referens anges. Vid betalning från annans konto måste namn och adress anges som referens.
Medlemsavgiften är 300:- per kalenderår. För nya medlemmar tillkommer en inträdesavgift på 100:-.
Som ny medlem räknas den som tidigare inte varit medlem i klubben eller den som inte förnyat sitt medlemsskap i tid och på så sätt ej längre är medlem.
Medlemsinbetalning som sker efter augusti månads utgång gäller för innevarande år och hela nästkommande år.
Normal leveranstid på välkomstpaket inkl. medlemskort är ca 1 vecka.

Postgiro 646 69 95-5 (tel:646 69 95-5)
VW GTI klubben
c/o Andrén
Svartågatan 16
573 34 Tranås


Tror ni har tappat många golf entusiaster till volkswagengolfforum efter ni tagit bort avdelningar mm. Bara fyra inlägg idag. Långt fler på golfforumet. Har påpekat detta till er tidigare. Känns synd att lilla sverige inte kan ha ett vw forum.

BluedogR
2014-01-22, 21:46
Hmm har vi 4 inlägg idag.jag räknade snabbt fick det till 34 svarade trådar.
Så aktivitet finns det här, visst har folk dragit sig till andra forum,många som missförstått just Namnet på klubben innan

Haugeman
2014-01-22, 22:04
Sen har vi väl inte tagit bort avdelningar. Vi har inte velat dela upp det i för många avdelningar.

Lite aktivitet? Kanske inte många nya trådar just i dag, men en hel del aktivitet i dom existerande trådarna

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Lillen
2014-01-22, 22:09
Tror ni har tappat många golf entusiaster till volkswagengolfforum efter ni tagit bort avdelningar mm. Bara fyra inlägg idag. Långt fler på golfforumet. Har påpekat detta till er tidigare. Känns synd att lilla sverige inte kan ha ett vw forum.

Sedan får man ju se till kvalliteten på svaren också.
Tycker det är precis tvärt om gent emot vwgolf.
Jag avregistrerade mitt konto där iaf för många år sedan.

Mattias
2014-01-22, 22:09
Helt rätt att inte dela in forumet i modellspecifika avdelningar, kommer antagligen bara bli mer rörigt och visa avdelningar kommer få väldigt låg aktivitet.

Premis
2014-01-22, 22:10
Tror ni har tappat många golf entusiaster till volkswagengolfforum efter ni tagit bort avdelningar mm. Bara fyra inlägg idag. Långt fler på golfforumet. Har påpekat detta till er tidigare. Känns synd att lilla sverige inte kan ha ett vw forum.

Vet inte riktigt vad du menar med "ha ett vw forum", men om det finns flera så tyder väl det på att det finns ett stort intresse och det är ju något positivt.

Cullberg
2014-01-22, 23:00
Tror ni har tappat många golf entusiaster till volkswagengolfforum efter ni tagit bort avdelningar mm. Bara fyra inlägg idag. Långt fler på golfforumet. Har påpekat detta till er tidigare. Känns synd att lilla sverige inte kan ha ett vw forum.

Detta är en evigt uppkommande fråga, Iofs så har vi aldrig tagit bort några avdelningar. Det har inte varit mer uppdelat än vad det är nu. Det har även röstats om detta. Det har alltid varit de som vill ha kvar det som det är som har vunnit. Så det måste säga en hel del. Problemet är väl om man skall dela upp att det inte går att dra någon bra gräns... Men kom gärna med förslag på hur du anser att det skall delas upp?

Sodan
2014-01-22, 23:18
Detta är en evigt uppkommande fråga, Iofs så har vi aldrig tagit bort några avdelningar. Det har inte varit mer uppdelat än vad det är nu. Det har även röstats om detta. Det har alltid varit de som vill ha kvar det som det är som har vunnit. Så det måste säga en hel del. Problemet är väl om man skall dela upp att det inte går att dra någon bra gräns... Men kom gärna med förslag på hur du anser att det skall delas upp?

jag skulle önskat..

Teknik
...... Modell
............. Generation


Men vad vet jag. Bara en idé. Volkswagengolfforum har blivit mkt aktivt.
Klart bra med mångfald men tror sverige är för litet för att ha två bra vw forum. Gti forum är först och var bäst.
Skulle önska det fortsatte.

J.L
2014-01-22, 23:35
Gti forum är först och var bäst.
Skulle önska det fortsatte.

Men vilken tur att vi är exakt samma klubb med en annan logotyp då!

Vi är en idéell förening som fortsätter leva och utvecklas med och p.g.a. av våra betalande medlemmar.
Det är de som bestämmer.

Till er övriga registrerade användare är detta bara ren information.

Sodan
2014-01-23, 08:36
Men vilken tur att vi är exakt samma klubb med en annan logotyp då!

Vi är en idéell förening som fortsätter leva och utvecklas med och p.g.a. av våra betalande medlemmar.
Det är de som bestämmer.

Till er övriga registrerade användare är detta bara ren information.

Ja precis det jag vet. Därför ville jag bidra med min synpunkt ;)

Fördelen men avdelningar är att det är enklare att använda historiken som en informationskälla samt att man kan bevaka och hjälpa för en specifik generation som man behärskar bättre som lekman.

Marcus
2014-01-23, 09:34
Mycket teknik är samma eller mycket lika över flera generationer och modeller vilket gör att man missar viktig kunskap om man börjar dela in forumet baserat på modell och generation. För närvarande säljer Volkswagen cirka 18 olika modeller i Sverige. Om man lägger till historiska modeller och uppdelning i generationer så blir förmodligen helt ohanterbart och viktig kunskap missas.

Premis
2014-01-23, 13:06
Mycket teknik är samma eller mycket lika över flera generationer och modeller vilket gör att man missar viktig kunskap om man börjar dela in forumet baserat på modell och generation. För närvarande säljer Volkswagen cirka 18 olika modeller i Sverige. Om man lägger till historiska modeller och uppdelning i generationer så blir förmodligen helt ohanterbart och viktig kunskap missas.

Håller med, forumet är inte uppe i en sådan massa att man behöver isolera varje modell för sig. Jämför t.ex. med megaforum som vwvortex med nära 1 miljon användare, då står man inför en helt annan situation. Ska man partionera efter modell, variant, teknik? Sådant slipper man här än så länge. Ev. kan man tänka sig att man skulle kunna jobba med 'tags' antingen manuellt eller att systemet automatiskt söker av för nyckelord vilka man sedan kan söka på. Men ändå fortfarande overkill på denna nivån. Tycker man att det blir för rörigt med tiden så får man ju analysera vad det är för typ av ämnen som kommer upp och se om det går att partitionera annordlunda, men där är knappast forumet nu.

Sodan
2014-01-27, 07:37
Håller med, forumet är inte uppe i en sådan massa att man behöver isolera varje modell för sig. Jämför t.ex. med megaforum som vwvortex med nära 1 miljon användare, då står man inför en helt annan situation. Ska man partionera efter modell, variant, teknik? Sådant slipper man här än så länge. Ev. kan man tänka sig att man skulle kunna jobba med 'tags' antingen manuellt eller att systemet automatiskt söker av för nyckelord vilka man sedan kan söka på. Men ändå fortfarande overkill på denna nivån. Tycker man att det blir för rörigt med tiden så får man ju analysera vad det är för typ av ämnen som kommer upp och se om det går att partitionera annordlunda, men där är knappast forumet nu.


Om man kollar exempelvis golf 7 som jag äger finns det nästan noll på detta forum
om man söker på mk7 eller VII eller golf 7. Den bilen har nästan inget gemensamma delar som tidigare generationer. Kollar man på det andra forumet finns flera hundra trådar. Just sayn

Marcus
2014-01-27, 08:57
Om man kollar exempelvis golf 7 som jag äger finns det nästan noll på detta forum
om man söker på mk7 eller VII eller golf 7. Den bilen har nästan inget gemensamma delar som tidigare generationer. Kollar man på det andra forumet finns flera hundra trådar. Just sayn

Men det är ju en annan sak. Ditt problem skulle ju inte lösas genom att dela upp forumet i olika avdelningar baserade på modeller, generationer etc.

Sodan
2014-01-27, 09:20
Men det är ju en annan sak. Ditt problem skulle ju inte lösas genom att dela upp forumet i olika avdelningar baserade på modeller, generationer etc.


Min tes är alltså att indelningen är en av orsakerna till att detta forum blivit mindre populärt... vilket jag tycker är synd. Hängde mycket här förut med mina gamla GTI:er.

J.L
2014-01-27, 10:25
Åter till ämnet, tack.

Peter-C
2014-01-27, 17:16
Det nya namnet ” Volkswagen Club Sweden” är brett. ”GTI klubben” var smalt då det i huvudsak adresserade en delmängd av Golf/Scirocco modellen. Just därför har ju namnbyte skett.

Det är ganska meningslöst att jämföra olika siter då de har olika ”stuk” och inriktning. På en avgiftsfri site är det lätt att registrera sig, kostar inget. Dessa gratissiter har kanske ingen övrig verksamhet vilket inte går att jämföra med Vwsc.

VolkswagenGolf.se är rimligen smalare adresserat än Volkswagen Club Sweden då den heter…Golf… Samma gället vwpc.se (Passat forumet) osv vilket inte gör dem sämre än någon annan ”konkurrent”.

Forumets utformning har ju utretts i det för medlemmar reserverade medlemsforumet som ej är ”publikt”. Medlemmarna vill ha den utformning som det har idag då de tycker det är bra.
Det får man acceptera. Själv tycker jag det är bra.

Det är ju inte forumet i sig som gör att det är bra eller dåligt utan till 100% de som lägger inlägg på det ;). Det nya namnet ökar sannolikheten att nya medlemmar ansluter sig får vi hoppas :).

/Peter

Lillen
2014-01-27, 17:33
Bra skrivet Peter-C!

Cullberg
2014-01-27, 17:46
Kunde inte sagt det bättre själv Peter!

mangewide
2014-01-27, 20:06
Är tillbaka efter 20års uppehåll! :)

Tycker det är klockrent, att ni bytt från GTI klubben till VCS ;), jag har ju ingen GTI längre utan än GT.
Fast denna är GT är snabbare på alla sätt än mina 4st Mk2 GTIer jag haft... :)

Mr dOhC
2014-01-28, 22:14
Tummen up för nya namnet, likaså för rabatten på medlemsavgiften för avdankade medlemmar. Skicka in bet idag, så nu snart medlem igen :)

Min aktivitet i forumet kommer och går, tycker upplägget är väldigt bra. VAG-delen är en bra "nyhet".

Nu fattas bara att Nordic Audi inser att deras forum är stenålder, sen finns dom forum som "behövs" :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Lillen
2014-01-28, 22:19
Jens du får väl kanske heja på Nordic Audi att samarbeta med oss då :rolleyes:

Mr dOhC
2014-01-28, 22:47
Har nog inte så mkt mandat där tyvärr...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Mattias
2014-01-28, 23:55
Om man kollar exempelvis golf 7 som jag äger finns det nästan noll på detta forum
om man söker på mk7 eller VII eller golf 7. Den bilen har nästan inget gemensamma delar som tidigare generationer. Kollar man på det andra forumet finns flera hundra trådar. Just sayn

Blev lite nyfiken, vilka forum pratar vi om?

Andersson Racing
2014-01-29, 09:32
Blev lite nyfiken, vilka forum pratar vi om?

http://www.volkswagengolf.se/ skulle jag chansa på......

J.L
2014-03-18, 20:23
Nytt namn innebär också nya medlemskort.
Här ligger dessa redo för utskick till våra betalande medlemmar.

I utskicket får de även två dekaler med nya logotypen, som inom kort även dyker upp i shopen!


http://i1167.photobucket.com/albums/q622/JohanL84/IMG_20140312_230018_zps283fa78d.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/JohanL84/media/IMG_20140312_230018_zps283fa78d.jpg.html)

2stroke
2014-05-17, 12:59
:mad: Synd att Nordic Audi ( www.nordicaudi.com ) inte inser att deras forum är stenålder :mad: Så sant så sant !!
Deras Forum upplägg och utseende är bland det sämsta jag sett och är otroligt användar ovänligt.

2stroke
2014-05-30, 06:16
Som ni säkert har märkt, och förhoppningsvis hört tidigare så byter vi nu namn.
Vi kommer i framtiden att heta Volkswagen Club Sweden.
Samma klubb, men med nytt namn.

Detta är något som har diskuterats i klubben i många år,
detta då vi idag riktar oss till alla som är intresserade av Volkswagen.
Många har trott att man måste äga en GTI för att vara medlem i klubben, men så är inte fallet.
( www.vwcs.se ) och ( www.volkswagenclubsweden.se ) är i bruk men redirectar till gamla adressen.
Detta ska flyttas över till rätt domän inom kort.
Om jag provar någon av ovanstående fungerar det inte
men går jag via ( www.gtiklubben.nu ) så fungerar allt problem fritt.
Varför ?
Och när ska det flyttas över till rätt domän ?

Cullberg
2014-05-30, 07:46
Om jag provar någon av ovanstående fungerar det inte
men går jag via ( www.gtiklubben.nu (http://www.gtiklubben.nu) ) så fungerar allt problem fritt.
Varför ?
Och när ska det flyttas över till rätt domän ?

vad är det som inte fungerar när du går in på dessa länkar?
Det innebär en hel del jobb så vi har valt att avvakta lite med detta tills vi vet exakt hur vi skall lägga upp det.

Triturus
2018-11-29, 04:15
Om man går in på vwcs.se blir man automatisk flyttad till gtiklubben.nu så domänen är nog redan klar.

candyweiss
2018-11-29, 11:39
Om man går in på vwcs.se blir man automatisk flyttad till gtiklubben.nu så domänen är nog redan klar.
Vet inte vem du svarade, men tråden är över 4 år gammal :D