handdator

Visa fullständig version : Polo R WRC frågor om stereoanläggning.



modda
2014-01-13, 20:49
Hej.

Har nu haft min bil i ca 3veckor och börjar bli smått illamående på ljudet i den. Tänkte därför göra en liten koll om någon har bytt orginalhögtalarna och vet vilka dimensioner som sitter i dörrarna?
Även lite nyfiken på vilket fabrikat som det kan tänkas vara på orginalhögtalarna.

Mvh
Niklas

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

wrc1613
2014-01-14, 19:05
Jo inget Bose-system direkt men så illa låter det väl inte ur dem?
Själv tror jag det räcker med en bas i reservhjulsbaljan, vilket jag själv tänkte sätta in inom snar framtid.

Gratulerar till bra val av bil förresten :)

modda
2014-01-14, 19:32
Jag funderar på att koppla slutsteg på dom och kolla om det hjälper. Annars är det till att byta i värsta fall. Hade tänkt mig en 15" dls bas i sluten låda i skuffen :) Kan ju vara bra om man har något fram som klarar av att matcha det :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

AXL72
2014-01-14, 19:36
Enda anledningen till att jag brukar ha stereon igång är handsfreen. Man vill ju höra motorljudet, inget annat skit. :)

modda
2014-01-14, 19:38
Hahaha åker man 60-70mil i ett svep vill man ha stereo ;) Sen är det inte alltid den får vara med för bilen låter ju helt gudomligt :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

wrc1613
2014-01-18, 16:49
15 tum i bagaget? Det låter på gränsen till överdrivet i en så liten bil, du lär ju inte ha någon plats att lasta i ens en tandpetare om du får in en sån låda. Nu vet jag ju inte exakt vad du är ute efter inom billjud men lite lastutrymme kan ju vara bra att ha tycker jag.

modda
2014-01-18, 17:00
Jag har massor med prylar som ligger som jag tänkte använda. Kommer aldrig ställa in en pryl i skuffen ändå då jag har en annan bil till att köra skrot i :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

modda
2014-01-18, 17:14
Men frågan är ju fortfarande vilken storlek det är på dörrhögtalarna :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Amazonas
2014-01-18, 17:43
6.5" satt det i min Polo 1.4 85hk -10 jag hade förut. Borde va samma kan jag tycka. Behövs dock en adapter.
Ni har inte kollat på att bara uppdatera med Plug'n'Play steg/dsp-processor och en tillhörande bas? Tex Helix/Match från tyska Audiofisher. Funkar riktigt bra för de pengarna och ger ett helt ok ljud med bibehållna org högtalare och t.ex subba i reservhjulsbaljan eller en av deras mindre subbor med 6.5" eller 8" element. Skönt att slippa skruva sönder bilen också :) Hade det i min Jetta och tog 20 min att återställa allt till original.

Finns ju numera även som originaltillbehör till Golf Mk7 såg jag.

modda
2014-01-18, 18:40
Tack för svaret. Skall kika på detta :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk