handdator

Visa fullständig version : Service nr2 på gång... Var servar ni era bilar?



Micke_t
2014-01-13, 11:44
hej,

Bilen vill snart ha service så det är väl bara snällt att ringa och boka in en tid. Fick ett pris hos VW Stockholm på 4701 kr. Är detta billigt/dyrt? Är det någon skillnad på denna service jämfört med första servicen? Ni som bor i Stockholm - var servar ni era bilar?

mvh
micke

FiNCH
2014-01-13, 11:56
Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/Taby-0100/Forsaljning-personbilar/

polomannen
2014-01-13, 15:07
Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/Taby-0100/Forsaljning-personbilar/

Sempasa har väll ingenting med det att göra eller har jag fel..???

Marcus
2014-01-13, 15:47
Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/Taby-0100/Forsaljning-personbilar/

Nyfiket dum fråga - men varför utför du service i Täby när du bor i Laholm? :)

FiNCH
2014-01-13, 16:49
Sempasa har väll ingenting med det att göra eller har jag fel..???

Ssempasa är Chef för 0 - 100 och han tar i sintur kontakt med Mike, Mike har ingen egen telefon då han springer i verkstaden.


Nyfiket dum fråga - men varför utför du service i Täby när du bor i Laholm? :)

Jag servade där förut när jag bodde i Stockholm :)

Crille82
2014-01-13, 18:21
Bästa du kan göra är att ringa Joel Sempasa på Volkswagen Täby 0 - 100 och kräva att Mike (Amerikanskt uttal) ska serva din GTi.
Mike är grymt duktig och gör allt extra noga. Han var alltid den som pillade på min Golf R innan jag sålde den!
Han blev som en personlig Servicetekniker, jag fick till och med vara med och kolla, samt att han frågade vid tillfällen om jag ville ha saker och ting si eller så.

Länk: http://vwstockholm.se/Anlaggningar/Taby-0100/Forsaljning-personbilar/

Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...

FiNCH
2014-01-13, 21:46
Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...

Har du problem med att jag tipsar om personer som bemött mig på ett bra sätt? och som jag hänvisar till just för att dom är BRA.. Joel Sempasa brukade boka mina Servicar med Mike eftersom jag är väldigt petig med vem som pillar på mina bilar. Om en person frågar efter hjälp eller tips i en tråd så lägger jag mitt hjärta i det och försöker på bästa sätt att hänvisa Hen till dom bästa personerna jag stött på, ser inget som helst fel i det.

Trådskaparen frågade kort och gott "Vart servar ni era bilar" och mitt svar på det är att dels berätta var men också vilka personer som är värt att ha att göra med.
Grinolle!

Micke_t
2014-01-13, 21:49
Du refererar till orelevanta personer hit och dit, hoppas det är OK med dom? Nu en försäljningschef, som högst sannolikt inte bokar service och tidigare en servicerådgivare på Audi när det gällde kamkedjeproblem på en Touran.


För att svara på trådskaparens fråga. Andra servicen på en Golf GTI -11 borde omfatta Inspektionsservice med olja och filter, friskluftsfilter och bromsvätskebyte. 4701:- låter nästan lite för att vara på en auktoriserad verkstad i Stockholmsområdet...

Tack,
Jag bytte bromsvätska för ca 5 månader sedan så det förklarar antagligen det lägre priset.

Crille82
2014-01-13, 22:19
Har du problem med att jag tipsar om personer som bemött mig på ett bra sätt? och som jag hänvisar till just för att dom är BRA.. Joel Sempasa brukade boka mina Servicar med Mike eftersom jag är väldigt petig med vem som pillar på mina bilar. Om en person frågar efter hjälp eller tips i en tråd så lägger jag mitt hjärta i det och försöker på bästa sätt att hänvisa Hen till dom bästa personerna jag stött på, ser inget som helst fel i det.

Trådskaparen frågade kort och gott "Vart servar ni era bilar" och mitt svar på det är att dels berätta var men också vilka personer som är värt att ha att göra med.
Grinolle!

Du refererar till specifika personer på ett öppet diskussionsforum, har du deras medgivande?
En försäljningschef har normalt sett inget med verkstaden att göra, därav att jag ifrågasätter. När killen med kamkedjeproblem sökte din referens blev han hänvisad till rätt märke, i en annan stad...

Det hjälper inte att hänvisa till fel personer, hur trevliga och hjälpsamma de än må vara...

FiNCH
2014-01-13, 23:00
Så man måste ha personens medgivande för att tipsa om dom när dom jobbar på en verkstad/butik eller dylikt.
Dummaste jag har hört, och om han med Kamkedjan hade pratat DIREKT med Alexander så hade Alexander i sintur hänvisat till någon han visste var bra på Volkswagen något jag också skrev.
Men jag ska sluta tipsa om bra folk då det stör härn.
Gokväll

Sent from my C6603 using Tapatalk

Ama303
2014-01-14, 08:07
Har precis utfört service nr2 på min ED35 vid 3600mil
Servicen innefattade: byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter + inspektion av en del punkter.
Priset: 5040kr hos din bil hammarby.

Det är nog överlag det dyraste oljebytet jag någonsin varit med om.

Micke_t
2014-01-14, 11:54
Ja, tyvärr infinner sig alltid en känsla av att man blivit tokblåst. Inte så kul.

pudas
2014-01-14, 14:29
Som tekniskt okunnig person så undrar jag: Är VW Golf GTI så komplex att bara ett litet fåtal personer har tillräckliga kunskaper för att utföra service nr 2 utan att sabba bilen för all framtid?

Micke_t
2014-01-14, 15:02
Pudas: det har jag väldigt svårt att tänka mig. Men jag är som du - dvs lite åt det okunniga hållet när det kommer till bilar.


Någon som har erfarenhet av Lagerstedtsbil på söder i sthlm? De gav mig nämligen en väldigt bra offert.

/micke

anri52
2014-01-14, 17:06
Bilverkstäder tjänar bra med pengar på servicar, att få betala 5040 kr för byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter plus inspektion av punkter är rena rånet, hade man gjort detta sjäv skulle de gå på ca 1000-1500 kr
Själva oljebytet går väldigt fort tar ungefär 15-25 minuter, att kolla punkter på en så pass ny bil
samt byta friskluftfilter går på en pisskvart. Timpenningen är väl ca 2000 kr på Vag? matrial ca 1000- 1500 kr,
mer rimlig kostnad skulle enligt mig va 3300-3500 kr (1 timmes jobb) verkar som de tagit betalt för 2 timmar.

Raven
2014-01-14, 20:44
hej,

Bilen vill snart ha service så det är väl bara snällt att ringa och boka in en tid. Fick ett pris hos VW Stockholm på 4701 kr. Är detta billigt/dyrt? Är det någon skillnad på denna service jämfört med första servicen? Ni som bor i Stockholm - var servar ni era bilar?

mvh
micke

Hej,
Jag har servat min Golf GT 1.8tsi på,
Lidingö Motorservice - sådär inget spec
KW Bilservice som "alla" rekommenderar inte heller toppen
Din Bil Täby - Gjorde jobbet
Mekonomen - Norrtull (ruggigt kassa öppettider och oklart om de ens bytte oljefilter = skit
Folkadoktorn i Nacka - Ruggigt bra, trevliga lyssnade på ett samtal servicemottagaren hade med annan kund och de fick mitt förtroende. Så där kommer jag serva igen!

Amazonas
2014-01-15, 01:29
Alla har vi olika upplevelser. Provade först DinBil Hammarby = dåligt bemötande och kass service. Testade då Folkadoktorn, lika kass de samt att de lyckades glömma lite grejer jag bett dem om att fixa.
Fick då tips om KW och vart ruggigt nöjd med både service och bemötande. Fått riktigt bra hjälp med goodwill och annat småfix också.
Norr om stan är det många som tippsar om Märsta Bilriktning.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

sspc
2014-01-15, 07:33
KW Bilservice, kungens kurva.
Intervall service golf R32 mkiv.
3101 kronor I förra veckan..
Bra verkstad.


Skickat från galaxy note 3, kungen av alla smartphones

Mr_Big
2014-01-15, 08:31
Jag servar mina VW hos MTO Bilcenter i Järfälla. Auktoriserade VW och Skoda. Jättetrevliga och bra priser. Aldrig några problem.

Marcus
2014-01-15, 08:35
Har precis utfört service nr2 på min ED35 vid 3600mil
Servicen innefattade: byte av olja, oljefilter, byte av friskluftsfilter + inspektion av en del punkter.
Priset: 5040kr hos din bil hammarby.

Det är nog överlag det dyraste oljebytet jag någonsin varit med om.

600 mil över maxgränsen då?

Micke_t
2014-01-15, 09:21
600 mil över maxgränsen då?

Det är service nr 1 som är 3000 mil eller 2 år. ;)

Ama303
2014-01-15, 13:21
600 mil över maxgränsen då?

Ne...service nr2 som sagt. Första servicen (variabelt intervall/longlife) plingade till redan vid 1900mil

Marcus
2014-01-15, 14:16
Aha, my bad :) Är väl skadad av mina TDI-bilar som snällt och lydigt går 3000 mil innan de vill ha service :)

sgt_nelson
2014-01-16, 15:26
felpost...

Micke_t
2014-01-16, 15:38
Ingen som har någon erfarenhet av Lagerstedts bil på söder?

ei9440
2014-01-16, 17:59
De fixade ett fel med min AC, tycker de skötte allt bra, ingenting att anmärka på.

pp3
2014-01-17, 15:39
Blev förvånad när mellanservicen för R:en skulle gå på 6tkr. Tur att man ringer runt o hittar pris runt 5tkr ist. Som hittat!

golfr32
2014-01-17, 17:03
Den service jag hittills gjort var på VW Hammarby Sjöstad. Förutom att det kändes som dom rånade mig så fick jag bra bemötande och tyckte dom skött allt snyggt. Ska dit igen dock på en sak dom anmärkte på, och dom tar tydligen 990:- timmen då för att felsöka på detta problem. Fortfarande rån, jag kunde antagligen åkt till någon annan firma för detta och möjligen fått det billigare, men nu kör jag på dom igen.

Har varit på MTO bilcenter, och allt har funkat bra där också, förutom en sak som var lite irriterande, men det har egentligen inget med själva servicen att göra. Det var ett försäkringsärende, så jag vet inte något om deras priser.

Var även på KW bilservice och fick bra service och bemötande, men väldigt dyrt där med.