handdator

Visa fullständig version : Vw tiguans Halvljus sken byter färg på en sida



look43
2014-01-12, 19:00
Jag har kurvljus på min vw tiguan. Tror inte det är xeon. När jag startar bilen är lampljuset blått men efter en stund så går den ena lampan över till en mer rödare färg.

Vad kan vara fel?
verkar som om det är när lampan blir varm.

Henrik.M
2014-01-12, 19:05
Jag har kurvljus på min vw tiguan. Tror inte det är xeon. När jag startar bilen är lampljuset blått men efter en stund så går den ena lampan över till en mer rödare färg.

Vad kan vara fel?
verkar som om det är när lampan blir varm.

Du måste nog ta reda på om du har xenon eller inte för exakt svar. :)
Men rent generellt låter det som en lampa som håller på att ge upp.

look43
2014-01-12, 19:15
Det är inte xenon!

Foppson
2014-01-12, 23:59
Den lampa som börjar som blå och efter någon minut övergår till rödaktig ton är en xenonlampa. Halogen har samma färgton från första stund. Byt båda lampor så du får samma färg på dessa.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

polomannen
2014-01-13, 06:56
Den lampa som börjar som blå och efter någon minut övergår till rödaktig ton är en xenonlampa. Halogen har samma färgton från första stund. Byt båda lampor så du får samma färg på dessa.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Håller med.

look43
2014-03-17, 11:45
Pratat med verkstaden. Antagligen håller lampan på att gå sönder. Lampbyte ligger nästan på 3500kr för en sida.
Är detta ett rimligt pris eller är det dyrt?
Han trodde lampan kostade 1800.

firefreak
2014-03-17, 14:38
Pratat med verkstaden. Antagligen håller lampan på att gå sönder. Lampbyte ligger nästan på 3500kr för en sida.
Är detta ett rimligt pris eller är det dyrt?
Han trodde lampan kostade 1800.

Alla xenonlampor blir rödare i tonen strax innan dom går sönder. Det innebär också antagligen att lampan i det andra huset är på väg då dom troligen är lika gamla.