handdator

Visa fullständig version : passat 09 vindrutetorkare



jan mob
2014-01-11, 13:48
Hej jag får inte igång vindrutetorkaren har lossat kontakten till motorn (3 stift) det är 12v på en, kont med jord nr 2 tredje tunnare som jag mätte 4v provade med en beg motor samma sak (säkringen f22 hel) har någon förslag.

J.L
2014-01-11, 13:55
Hej och välkommen

Flyttade ämnet till rätt avdelning.


Jag hade tagit en titt på torkarspak eller dess kontakt till att börja med,
om där är ström och jord som det skall.

Henrik.M
2014-01-11, 14:20
Fungerar motorhuvskontakten?
Tror bilen att motorhuv är öppen = Torkare fungerar ej.

Mk1
2014-01-11, 21:47
Tror precis som Henrik,att det är motorhuvskontakten som spökar.


Skickas från min iPhone via Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

jan mob
2014-01-12, 13:08
Hej jag får inte igång vindrutetorkaren har lossat kontakten till motorn (3 stift) det är 12v på en, kont med jord nr 2 tredje tunnare som jag mätte 4v provade med en beg motor samma sak (säkringen f22 hel) har någon förslag.

Tack för tipsen jag har letat efter motorhuvskontakt men ser inget i den vägen, angående spaken skrev jag inte att torkaren på bakrutan fungerar men jag skall kolla den nu.

golf666
2014-01-12, 19:36
motorhuvskontakten sitter i huvlåset i frontbalken... tror inte du ser kontakten förän du skruvat ur/bort låset!

jan mob
2014-01-15, 20:48
Tack för tipsen jag har letat efter motorhuvskontakt men ser inget i den vägen, angående spaken skrev jag inte att torkaren på bakrutan fungerar men jag skall kolla den nu.

ja nu är även motorhuvskontakt kontrollerad, kabeln som går till huvlåset har en skarv-kontakt vid hö strålkastare ta isär mät med summer öppet lås kontakt stängt lås bruten. "Verkstadsbesök"! efter felsökt upptäcktes brott på LINBUS kabel vid torpedväggen bilen hel för denna gång.