handdator

Visa fullständig version : Tiguan GPS-antenn (Hajfena)



lutte
2014-01-09, 18:16
Nå´n som vet om det är svårt att byta GPS-antenn (Hajfena) som sitter på taket på Tiguan -10

Henrik.M
2014-01-09, 18:26
Svårt beror på hur händig du är.
Ner med takklädsel i bakkant , lossa kontakterna till antenn , lossa antenn.

lutte
2014-01-09, 18:34
jo så långt förstår jag. men e de svårt att lossa taket? Jag pratade med en VAG-verkstad å dom sa att typ hela taket skulle ner å att de va lätt att de väcka sej.. vad behöver man för verktyg för att lossa taket?

Henrik.M
2014-01-09, 18:51
Du lossar taklisten i bakkant (har ej i huvudet exakt hur den sitter , men brukar vara clips) , sen får du ev lossa sidoklädslarna på bakersta stolpen. (Ej i huvudet exakt hur dom sittern , men även här brukar det vara clips)
Då kommer du åt att vicka ner taket så du får in en hand och verktyg för att lossa antennen.
Och det är väldigt lätt att vecka klädseln om man böjer ner den för mycket eftersom den är gjord av pappliknande material.

lutte
2014-01-10, 12:16
okay. Tack för Tips!!

OEM-eftermontering
2014-01-11, 19:59
Ner med hela taket känns rätt onödigt för att bara ta loss antenn, de måste sagt fel. Om du inte vill ge dig på taket kan du alltid placera en puckantenn istället bakom radion, fungerar inte lika bra men det fungerar. Original gps går mycket på info från bilen inte gps satelliterna.

FiNCH
2014-01-12, 06:33
Jag har bytt på Polo GTI som jag hade förut, ner med taket i bakkant men va försiktig, taket veckar sig gärna!

Sent from my C6603 using Tapatalk