handdator

Visa fullständig version : Går bara på 3 cylindrar, hjälp uppskattas!



Jandersson83
2013-12-22, 23:31
Hej!
Har en golf gti iv 00a som bara går på 3 cylindrar emellanåt. Felet har kommit och gått ett par gånger för att sedan fungera klockrent i flera månader. Har lämnat in den men då gick bilen bra så det syntes inga felkoder. Nu på slutet har den börjat gått dåligt mer och mer så nu står pärlan still.
Har googlat runt lite och läste att tändspolarna var ett vanligt problem så åkte och bytte den som inte fungerade, men har fortfarande samma problem. Det mätte även på kontakten så ström har jag.
Är det någon kunnig som har något förslag till mig?

tack på förhand / Jonas

polomannen
2013-12-23, 07:52
Om du har tändförstärkare på den till tändspolarna så brukar det vara det problemet på den.:cool:

Jandersson83
2013-12-23, 20:24
Okej får kika på det då! Tack så mycket!

OEM-eftermontering
2013-12-24, 15:38
Precis byt alla när du ändå är där, börjar en balla ur dröjer det inte länge förrän nästa går är mina erfarenheter. Annars kan du koppla diagnostik och få reda på vilken som inte fungerar.

Recaro
2013-12-30, 13:09
Hade liknande problem med min gamla gti -99 men det löste sig efter tändstiftsbyte. Trodde också först att det var tändspolarna eller tändförstärkaren eftersom att det verkar vara ett vanligt problem.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Jandersson83
2013-12-30, 13:10
Vet ni om tändförstärkare och Tändmodul är samma sak? Hittar bara tändförstärkare på bilmetro för 2600:-. Annars om jag kollar på meka och dyligt hittar jag bara "Tändmodul" för en 1500:-..
Eller har ni några tips på vart jag kan hitta billigare så man snålar in ett par slantar? 😊👍