handdator

Visa fullständig version : vad tar rost skydds garantin?



sälen
2007-08-20, 22:31
hej undrar om någon vet vad som gäller ang rostskydds garantin på min bil.golf gti 2000 1.8t.listerna mellan bakresidofönstren är ganska rejält rostiga.tar garantin på något sätt dom?bilen är svensksåld.nån som vet?är det vanligt,bilen är super fräsch för övrigt.mvh sälen

Holmgren
2007-08-20, 22:36
Vet att det är många som haft problem mde detta. Var på tal om att det skulle vara Goodwill men vet inte om det blev så.
Rostskyddet tog det inte har jag för mig.

VWGolIV
2007-08-20, 23:28
Har du en bra servicemekaniker så är det inga problem =)


Annars får du fjäska lite så du får nya lister och byta dem själv.

Jag funderar på att fixa men har inte orkat, dock får ja nya om ja frågar.

sälen
2007-08-21, 00:06
tack återigen för snabba svar,så vad jag förstod ska man åka till typ vag och prova om det tar det på goodwill eller att man får dom och att man ordnar bytet själv?mvh sälen

VWGolIV
2007-08-21, 22:42
Du har helt rätt, säg till dem att du vill ha dem på goodwill då alla rostar upp och att det är en barnsjukdom =)

Bara prova, har du tur så har du =)

JWO
2007-08-22, 10:33
hej undrar om någon vet vad som gäller ang rostskydds garantin på min bil.golf gti 2000 1.8t.listerna mellan bakresidofönstren är ganska rejält rostiga.tar garantin på något sätt dom?bilen är svensksåld.nån som vet?är det vanligt,bilen är super fräsch för övrigt.mvh sälen

Det ska gå som goodwill annars är de inte så dyra ifall du behöver köpa själv!

GTI-Micke
2007-08-28, 13:13
Annars gäller det bara för genomrost enligt villkoren, men som sagt man an ju försöka med Goodwill..