handdator

Visa fullständig version : Megasquirt , motorstyrning.



Lillen
2013-12-14, 22:55
Nån här på forumet som kör det på sin VR6?
Jag vill ha all info och tips om det.

Vill inte diskutera om det är bättre eller sämre.
De valen har jag redan gjort , men ekonomin är som den är.
Så kom med info , tips och råd om MS istället.

Eller om nån vill sponsra mig så kan jag så klart köpa ett dyrare sprut ;)

boster
2013-12-15, 11:14
kolla på http://www.savarturbo.se/ eller http://www.vr6.nu/

Lillen
2013-12-15, 21:04
Har redan full koll på både sävarturbo och VR6.nu :cool:

vr6_mannen
2013-12-15, 21:36
jag körde med det på min Golf ... men slängde bort det

Lillen
2013-12-15, 22:01
Ja alltså det blir ju inget billigare ändå.
Med en MS3X box och lamda mm blir det dyrare än vems.

Och nu har jag äntligen fått bra info och fakta på Vems.
Så det lutar åt ett Vems , komplett med lamda och alla givare samt härva.

vr6_mannen
2013-12-16, 19:24
Inte för vara sån men om det säger att det är Ms3x Boxen o den kostar mer än Vems Boxen.. Varför då Ms ? för jag kan bara rekommendera Vems o alla som håller på med o all bra support jag har fått genom åren med mitt... Såg du skrev lite på Sävarturbo med.. Jag kör med Färdig kabelhärva till min med bredband o Lcd display så bra saker Vems är för dom pengar .. Så blir Vems i min Mk1 nu med :)

Lillen
2013-12-16, 19:37
Inte för vara sån men om det säger att det är Ms3x Boxen o den kostar mer än Vems Boxen.. Varför då Ms ? för jag kan bara rekommendera Vems o alla som håller på med o all bra support jag har fått genom åren med mitt... Såg du skrev lite på Sävarturbo med.. Jag kör med Färdig kabelhärva till min med bredband o Lcd display så bra saker Vems är för dom pengar .. Så blir Vems i min Mk1 nu med :)

Jäklar va rörigt du skrev?
Fattar inte vad du menar :p

Jag siktar på att köra med Vems åxå.
Var mer problemen med info , priser och hjälp jag protesterade mot.
Tycker helt klart att Vemset är prisvärt!

vr6_mannen
2013-12-16, 20:23
Var men lite att du skrev att ms skulle kosta mer än Vems .. Jag undra då varför man vill köra med ms :) Nja köper du boxen av någon som säljer det här i Sverige så får du ju support av dom med.. sen finns det mycket bra folk på forum som ställer upp o hjälper.. Vilken bil ska du ha det på ?

R.Grönberg
2013-12-16, 20:24
Ska du åka mkt effekt lr varför duger inte org? håller ju till en hel del effekt

vr6_mannen
2013-12-16, 20:28
Om jag är med Lillen så ska nog regas med turbo o E85 rätta mig om jag har fel Lillen ? men då måste man ha annat sprut än orginal Robin

Lillen
2013-12-16, 20:31
Var men lite att du skrev att ms skulle kosta mer än Vems .. Jag undra då varför man vill köra med ms :) Nja köper du boxen av någon som säljer det här i Sverige så får du ju support av dom med.. sen finns det mycket bra folk på forum som ställer upp o hjälper.. Vilken bil ska du ha det på ?

Då är jag med.
Jo men de blir nog Mattias på sävar som säljer.

Bil???
Måste man ha bil åxå :cool:


Ska du åka mkt effekt lr varför duger inte org? håller ju till en hel del effekt

Därför att jag vill besikta med turbo och sprit.
Då som ombyggt fordon , och då behövs ett sprut med lamdastyrning.
Så klart går ju det med orginal men då måste man chippa om elle mappa vid varje förändring.
Det går ju att göra direkt i sprutet med t.ex ett Vems.

OCH inte minst för att jag inte har något fler orginalsprut.
Då måste jag ha en ytterligare donatorbil osv osv = Dyrt.

Nja man vet ju aldrig med effekt.
Garageägaren har ju en förmåga att spåra ur.....typ.
Jag har aldrig byggt något bygget med separat sprut ännu och tyckler det var dags.

vr6_mannen
2013-12-16, 20:42
Jaa Mattias är jätte bra jag har fått mycket hjälp av han men små saker .. Heheh ja en bil bruka vara rätt så bra :) ja då var inte hel fel på det :) så fundering som jag med har men verkar vara stopp för det nu ju :( jag hade satsat på Vems :) hehe det bruka för det mesta spåra ur lite

Lillen
2013-12-16, 20:46
så fundering som jag med har men verkar vara stopp för det nu ju :(

Inte längre....
Om det är SFRO du syftar på.
Det är släppt nu , lite regelåtstramning gällande "herrejösseseffekter" och laddtryck mm.
Men helt rimliga krav!

vr6_mannen
2013-12-16, 20:49
jaså då får jag läsa igen.. för innan var det stopp att regga med turbo ju... okej där ser man :)

Lillen
2013-12-16, 20:54
jaså då får jag läsa igen.. för innan var det stopp att regga med turbo ju... okej där ser man :)

YES men det var på remiss till Transportstyrelsen.
Nu är den avhandlad och förslaget SFRO hade gick igenom.
Läs på rejsa.nu , stog där först......men de skulle väl uppdatera hemsidan åxå.

vr6_mannen
2013-12-16, 21:00
Läste på Sfro sida om det att man kan rega igen :) men nu ska man hitta någon bra bes man o allt det andra .. får se om man ta gör det nästa år.. är mycket pengar med .. får se