handdator

Visa fullständig version : caddy med fladdrande varningslampor



lasse63
2013-10-31, 21:21
har en caddy 1.6 -06. 10900 mil som har stått still i ca ett år batteriet var helt dött.Satt i ett nytt batteri och startade bilen den gick lite ojämt.När jag parkerade bilen så motortvättade jag den när jag startade den så gick den ännu ojämnare. dagen efter när jag kom till bilen så lös några varningslampor på instrumentbredan även fast nyckeln var ur tändningslåset och bilen var låst när man sätter dit kabelskon på pluspolen så känns det som det är kortis.Bilen har en liten parkeringsskada påvänster sida i fronten.

Mini_me
2013-11-04, 06:29
Kolla säkrings centralen under huven , har det kommit fukt i den så kan allt balla ur.
Annars kan det vara starttändkontakten som sitter i bilen och du bara har oflyt och det strålar samman med din tvätt (Dvs har inget med varandra att göra).

Har du dragkrok så skulle jag oxå kolla HÖ bak bakom klädseln där styrenheten till draget sitter. Brukar vara massa ärj och annat mys där.

Motortvätta ALDRIG en modern bil om du inte täpper till allt som mår dåligt av en högtryck.

Du skulle behöva läsa av felkoder mm så anpassa felsökningen mot din verktygs arsenal.