handdator

Visa fullständig version : Väghållning mk2



JettaGTS
2007-08-19, 21:28
Jag vill förbättra väghållningen på min Jetta mk2, och det första steget jag tog var att skaffa Powerflex bussningar till bakaxeln.
Sedan så verkar det som om Eibach fjädrar och Bilstein dämpare verkar vara en bra kombination, är det det? Var kan man hitta de här kitten?
Bilen skall kännas "stabil" vid kurvor i lite högre farter, alltså lite av en banbil.

Något annat man också kan satsa på som inte kostar multum, som förbättrar väghållningen?

Särkelä
2007-08-19, 21:33
satsa på ett par nya övre fjäderbenslagringar fram när du endå köper nya stötar.. brukar bli dåliga me åren..

Mr dOhC
2007-08-19, 21:49
[QUOTE=JettaGTS;14612]
Sedan så verkar det som om Eibach fjädrar och Bilstein dämpare verkar vara en bra kombination, är det det? Var kan man hitta de här kitten?
[QUOTE]

Jag köpte ett Bilstein Sprint kit på Forza. Det är eibach fjädrar till det kittet. Har funkat bra tycker jag. Hade jag köpt idag har jag köpt nåt lite hårdare för att funka bättre på bana, men till gatbil är dom lagom och funkar hyffsat på bana också.

Finns även HR cupkit på forza som jag vet många är nöjda med.

Dave the brave
2007-08-19, 21:51
Även nya bussningar till länkarmarna brukar behövas om de ej är bytta. Uretanbussningar finns i olika märken tex Powerflex eller Prothane.

Scott
2007-08-23, 00:54
Jag köpte ett Bilstein Sprint kit på Forza. Det är eibach fjädrar till det kittet. Har funkat bra tycker jag. Hade jag köpt idag har jag köpt nåt lite hårdare för att funka bättre på bana, men till gatbil är dom lagom och funkar hyffsat på bana också.

Finns även HR cupkit på forza som jag vet många är nöjda med.

Hej... Jag är själv sugen att köpe ett Bilstein kit på FORZA så jag ringde dom och då sa dom att det var H&R fjädrar till dämparna så om man vill ha Eibach fjädrar får man nog köpa till det själv. Bara en tanke...

JettaGTS
2007-10-06, 19:39
Jag köpte ett Bilstein Sprint kit på Forza. Det är eibach fjädrar till det kittet. Har funkat bra tycker jag. Hade jag köpt idag har jag köpt nåt lite hårdare för att funka bättre på bana, men till gatbil är dom lagom och funkar hyffsat på bana också.

Finns även HR cupkit på forza som jag vet många är nöjda med.

Jag vill ha relativt hårda fjädrar/dämpare, som inte sjunker ihop lätt, utan är stabila.. Det skall dock vara bra väghållning, vad skall man då välja?
Har fått uppfattningen att H&R Cupkit har inte så hårda fjädrar, och även andra kitt har jag hört har lite mjuka fjädrar, någon som har provat på nåt suveränt och kan tipsa? Ett kit behöver inte kosta lika mkt som bilen själv =)

pekka kiiskilä
2007-10-06, 20:56
Om du ska ha för vettiga pengar och inte är inne på skruvben så är Gula koni och banfjädrar från tillex Sellholm och givetvis byte till andra bussningar i framvagnen som dom föreslagit.