handdator

Visa fullständig version : Relät till dieselpumpen ??



Hassew
2013-10-23, 15:47
Har en VW Touran -03 som förmodligen dieselpumpen har pajat på, men innan jag krånglar till det och lyfter ner tanken ( då det inte finns nån lucka i golvet ) så tänkte jag kolla om relät har pajat, så nu undrar jag om nån vet vart relät till pumpen sitter, finns ingen info i dom häften jag har i bilen, skulle gärna vilja se en bild på vart den sitter eller en väldigt bra förklaring. Har kollat alla säkringar och dom är 100% hela. MVH.

larra
2013-10-23, 19:02
Har en VW Touran -03 som förmodligen dieselpumpen har pajat på, men innan jag krånglar till det och lyfter ner tanken ( då det inte finns nån lucka i golvet ) så tänkte jag kolla om relät har pajat, så nu undrar jag om nån vet vart relät till pumpen sitter, finns ingen info i dom häften jag har i bilen, skulle gärna vilja se en bild på vart den sitter eller en väldigt bra förklaring. Har kollat alla säkringar och dom är 100% hela. MVH.

är väldigt osäker men din pump sitter väl på motorn och inte i tanken? Eller har touran dubbla pumpar?

Caddy1988
2013-10-23, 19:51
ja en vanlig tdi har väl inget i tanken, de har ju matarpumpen inbyggt i dieselpumpen. eller är detta en pumpduse?

Hassew
2013-10-28, 16:39
Min sitter i tanken, sen är det bara rör fram till filtret som sitter i motor rummet och därifrån är det slangar till insprutningen, men har löst problemet nu efter mycket om å men, problemet var en säkring som " fråga mej inte hur" hade låssnat och trillat bort, :/