handdator

Visa fullständig version : Otrogen ber om ursäkt!



Mikegti
2013-10-22, 20:21
Efter som ingen ville ta över min fina golf R och vw sverige inte kunde ge ett vettigt inbytes pris mot en ny golf gti blev det en Octavia RS combi 2014 tsi. Bästa dealen blev i malmö kontrakt skrivet idag lev om 8-12veckor. Långt att åka från västerås men det är det värt när mellan priset blir bra.
Hoppas jag får vara här och läsa lite iallafall!!!
MVH Mike

vw-power
2013-10-22, 20:44
Efter som ingen ville ta över min fina golf R och vw sverige inte kunde ge ett vettigt inbytes pris mot en ny golf gti blev det en Octavia RS combi 2014 tsi. Bästa dealen blev i malmö kontrakt skrivet idag lev om 8-12veckor. Långt att åka från västerås men det är det värt när mellan priset blir bra.
Hoppas jag får vara här och läsa lite iallafall!!!
MVH Mike

Givetvis är du välkommen iaf. Kör oxå Octavia RS dock en 03a.
Men jag har ju även min Jetta :)

Henrik.M
2013-10-22, 21:57
Hoppas jag får vara här och läsa lite iallafall!!!

Du får till och med var med och skriva om du vill. :)

http://www.gtiklubben.nu/forum/forumdisplay.php?24-VAG-Projektforum

http://www.gtiklubben.nu/forum/forumdisplay.php?23-VAG-Forum

Marcus
2013-10-23, 08:40
Fin bil - lycka till. Skriva gärna en liten recension i VAG-forumet när du brukat den ett tag :)

Ghost RS
2013-10-23, 08:46
Jag kör ju en SKoda RS -2012:a och jag får ju vara med o läsa o skriva :D
Grattis till en grym bil

kalle950
2013-10-23, 09:43
Efter som ingen ville ta över min fina golf R och vw sverige inte kunde ge ett vettigt inbytes

Är R Golfar generellt kalla som inbytesbilar? Är tappet större i % än för en gti?

golfhenke
2013-10-23, 11:14
Kalle950

Verkar så. Finns en på blocket nu privat som ligger ca 10k under begagnatpris och 30k under försäljarpris och har legat där ett tag. Och nej, det är inte min :). Men brukar kolla då och då för nyfikenhets skull. Verkar svårsålt, men det kan ju vara en svår årstid också.

Marcus
2013-10-23, 11:17
Det är ju en speciell bil som riktar sig till en smal kundkrets så det är väl inte så konstigt att den kan vara svårsåld jämfört med vanligare Golf-modeller?

Peter-C
2013-10-23, 12:58
Har lite för skoj skull tittat lite då och då på priserna på R. Signifikant har varit att de ligger ute med högt ”begärt pris” länge. Två dörrars verkar vara väldigt svårsålda, så även för GTI har jag läst om på detta forum, skrivet av personer som försök sälja GTI / R två dörrars Golf 6 (Mikegti bla).

GTI ligger oftast mycket lägre avseende begärt pris, borde inte skilja så mycket. Jag vet ju också sedan igår vad en VAG handlare värderar en GTI -10 till. En viss skillnad ifrån de priser man ser på blocket.

Kan det vara så enkelt att de flesta R har för högt ”begärt pris”? Ett visst köpmotstånd innebär säkert den höga bränsleförbrukningen som R med den ”äldre FSI motorn” har. Bara en gissning.
För rätt kund så kommer det säkert i ett annat läge, typ att man inte bryr sig så mycket om bensinkostnaden..:).

/Peter

Marcus
2013-10-23, 13:44
Exakt -för rätt kund har det förmodligen ingen betydelse :) Problemet är bara att de som resonerar så är relativt få :) Sportbilsfenomen, typ. Och så måste jag instämma i problemet med 3-dörrarsbilar. Där har man begränsat målgruppen än mer.

Premis
2013-10-23, 15:54
Exakt -för rätt kund har det förmodligen ingen betydelse :) Problemet är bara att de som resonerar så är relativt få :) Sportbilsfenomen, typ. Och så måste jag instämma i problemet med 3-dörrarsbilar. Där har man begränsat målgruppen än mer.

Fick iaf bra inbyte på min -07 3D GTI när jag bytte in den, i princip samma som jag skulle fått för den på blocket (.. och slapp erbjudanden om flygande mattor). Handlaren sålde den på en vecka ungefär. Var iofs i Ruskigt bra skick. Ibland funkar det.

Mikegti
2013-10-23, 17:25
Helt klar så vad det just 3dr som låg mig i fatet när jag försökt sälja den privat. Min har legat ute ca en månad för 249 inkl vinterdäck och om man jämför det med andra både äldre och som rullat mer tycker jag att den låg rätt. När jag sen fick 244 i inbyte utan vinterdäck mot en rs med bra tillvals utrustning blev valet enkelt.
Spec rs
Navigator
Stora stereon med canton högtalare och subbas
Dragpkt
Sunset tonade rutor från b-stolpen
Race blue metallick
Wabasto värmare med fjärr
18" gemeni fälgar
Samt en mkt bra grund utrustad bil från början
Det som avgör allt är mellanpriset och det blev mycket bra sen att säljaren lyfter lite rabatt på rs,n och flyttar det till golfen spelar ingen roll.
Mike