handdator

Visa fullständig version : Ventilation i Caddy tdi 2010



Caddylakk
2013-10-16, 11:09
Hej!

Kör en Caddy tdi 2010 med "litet skåp" bak. Köpte den i våras.. Nu när det börjar bli kallt så visar det seg att det är ganska svårt att få värme i bilen.. :( 3347 Får bara värme i det området som jag markerat med rött på bilden.. VW här menar att det ska va så.. Nån som vet nåt? Tacksam för hjälp och tips..

Lilla_Vargen
2013-10-20, 13:51
Får du bara kall luft lr "ingen" luft ?
Om inget luftblås överhuvudtaget så kan ngn av manöverwirerna lossnat från sitt spjäll/manöverarm. Svårt o säga exakt men det blir att plocka bort lite kåpor för att se var de lossnat/gått sönder

Från mobila sektionen...

Caddylakk
2013-10-21, 10:40
Tack för svar! :) Det kommer luft, men bara kall.. VW prövade att byta styrenhet, men den blåser fortfarande bara kallt i det området.. Så de menar att det ska va så.. Det er en ganske ny liten diesel och jag vet att man inte kan förvänta seg alldeles för mycket värme.. Men..

Lilla_Vargen
2013-10-21, 13:00
Låter som avancerat mumbo jumbo !
Defrosta framruta utan värme ???

Från mobila sektionen...

Mini_me
2013-10-21, 18:53
Finns flera tempgivare i kanalerna som kan ställa till bekymmer.
Går att läsa av med lämpligt diagnos verktyg.

Du ska ha samma värme på alla lägen , förutsatt att du har värmen på :)

ventohuan
2013-10-21, 20:03
På min 12:a ska man ha den i defrosterläget alltså rakt upp o med full värme när man ställer värmaren. Detta för bästa effekt. alla caddy jag kört har jag fått värme i alla de olika lägena utan problem så något måste vara fel på din