handdator

Visa fullständig version : Tappade tätningsringen i motorn.. Farligt?...



Blinkersglas
2013-10-03, 15:31
Skulle ta ur spridarna ur golf 3an nyss. AGG motorn, då sitter de ju liksom bakom motorn, så jag tog ut hela bryggan. 3 av 4 tätningsringar följde med ut frivilligt. När jag skulle ta tången och ta ut den 4e som hade fatsna så fick jag inte tag i den.. å den åkte ner i motorn:( vad händer nu? kan den ligga där? vart hamnade den? kommer den smälta bort när bilen blir varm sen??

Mk1
2013-10-03, 19:55
Den trillar bara ner i cylindern, och lär brinna upp i katten.

Sn00k
2013-10-03, 20:51
lyckats med samma konststycke själv en gång, tog en svetstråd och böjde till en liten krok i nosen, sen fiskade jag upp den med hjälp av denna tråd och en ficklampa.
(gjorde kroken precis så att den gick att trycka genom en lös ring, så ringen liksom fjädrade fast på den.)

Blinkersglas
2013-10-03, 23:04
Den trillar bara ner i cylindern, och lär brinna upp i katten.
ahaa tack!


lyckats med samma konststycke själv en gång, tog en svetstråd och böjde till en liten krok i nosen, sen fiskade jag upp den med hjälp av denna tråd och en ficklampa.
(gjorde kroken precis så att den gick att trycka genom en lös ring, så ringen liksom fjädrade fast på den.)
sedärja=) får prova detta och se imorgon=)

Lillen
2013-10-04, 00:23
Hittar du den inte med sn00ks teknik så blås runt lite med tryckluft och se om den dyker upp och testa igen till du fått fatt i den.

Premis
2013-10-04, 10:59
Eller trycka ned en dammsugarslang .. slurp :)