handdator

Visa fullständig version : Kan inte para min iPhone med originalstereon



Iceman
2013-09-27, 16:46
Jag lyckas inte para ihop min iPhone 4S med min VW original RCD 510. Jag fick inte med nån instruktionsbok men har läst mig till att det bara ska vara att slå på tändningen och söka efter upptäckbara enheter på mobilen, men den kommer inte upp. Det står att den ska vara synlig i 3 minuter efter att man har slagit på tändningen. Stämmer det, eller måste man göra något mer för att stereon ska bli upptäckbar?

Fredrix
2013-09-27, 19:11
Jag får söka efter bt-enhet via färddatorn för att para ihop.
Ni som kopplar upp iPhone via BT, ger spotify någon låtinfo på skärmen ?

Faltdach
2013-09-27, 19:23
Kolla först så ni inte har en rSAP box under passagerarstolen...
Isåfall kan ni försöka para ihop er tills ni dör ;)

Endast UHV boxar klarar iphone samt andra smartphones...

Haugeman
2013-09-28, 02:39
Jag får söka efter bt-enhet via färddatorn för att para ihop.
Ni som kopplar upp iPhone via BT, ger spotify någon låtinfo på skärmen ?

Nej. Jag har dock ibland fått låtnamn i displayet på spelaren och i inforutan i displayet när jag kör bandit rock internet radio appen. Men inte alltid, dock är det inte alltid den appen ens visar det på telefon.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sciroccogtx16v
2013-09-28, 20:40
Spotify med ios7 funkar låt och artist till displayen med RNS 510.
Har inte blåtand .. Utan inkopplad med kabel.

Fredrik

Fredrix
2013-09-28, 22:43
Kör android, RCD510 via BT. För mp3 lagrade på telefon fungerar info fint. Med spotify ger den bara "BT-audio", kanske löser sig med framtida spotifyuppdatering.

Iceman
2013-10-01, 17:58
Jag lyckas inte hitta nåt ställe att söka efter bt-enhet i färddatorn. Betyder det att jag inte kan använda min mobiltelefon ihop med min RCD 510? Jag hitta bara ett ställe under "media" där jag kan klicka i "aktivera bt audio" eller nåt liknande.

Hur kan de utrusta bilen med en stereo som har phone-knapp både på stereon och ratten och sen går funktionen inte att använda?
Vad är det i såna fall som min bil saknar och går det att köpa till den?

pp3
2013-10-01, 21:40
Du ska inte söka genom färddatorn. Settings/Bluetooth/ON - låt den söka o se ifall den hittar ngt i stil med VW phone/Fiscon. Om inte, så finns inte bluetooth installerat.

Du kan eftermontera blåtand om du köper från carsystems.pl alt köper min gamla fiscon plus handsfree ;)
Det tar c:a 30-45min att installera. (Gjort det 3ggr nu) på olika bilar.