handdator

Visa fullständig version : Corradon dog under tomgång å nu startar den inte igen...



Stevo
2007-08-18, 23:21
Har haft min bil på verkstad hela sommaren pga. en spricka i toppen.
Bilen hämtades för en vecka sen av min pappa och har stått stilla sen dess.
Idag tog jag tåget till dem, pappa hämtade mig i Halmstad med Corradon och jag körde den hem. Den gick hur fint som helst igen.
Väl hemma monterade jag mitt RS-utblås som fått vänta hela sommaren, körde en till provtur för å kolla så allt var tätt och inga problem, bilen gick fint.
Körde hem och tvättade bilen, spolade kanterna på motorrummet men inget i själva motorrummet.
Nu på kvällen skulle jag köra in bilen i garaget, startade den och tyckte jag hörde ett knackande från motorn, som dåliga lyftare ungefär men lägre tempo.
Innan jag lyssnade vidare så gick jag för å ropa på farsan, han inte mer än å göra det förrens bilen dog.
Men den dog inte brutalt på något sätt utan lät bara som när man vrider av nyckeln, vanligt alltså.

Provade att starta den igen men startmotorn gick bara runt och bilen startade inte.
Nu till vad jag redan kollat:
Bilen har gnista på alla stiften
Den får bränsle
Cylindrarna går
Kollat kontakten vid fördelarlocket då jag läst att lägre än 10V där kan indikera att datorboxen är sönder, den ger 11V.


Snälla hjälp, har slut på idéer om vad som kan var fel!

Bilen är en Corrado G60 -89:a

danno
2007-08-19, 00:09
dåligt batteri kanske. kass generator? kolla annars strömförsörjningsreläet, brukar spöka.

Fredrik_R
2007-08-19, 00:18
Kamremmen?

Stevo
2007-08-19, 10:58
Kamremmen är hel, skulle vara om den på något konstigt sätt kuggat över när den stod på tomgång. Har ju kört med bilen innan under dagen.

Batteriet laddade jag inatt men hjälpte inte.
Vart sitter strömförsörjningsreläet?

Stevo
2007-08-19, 12:56
Vet vad felet var.
Verkstaden som renoverat toppen hade inte skruvat dit bulten för kamaxeln riktigt så troligen har kamaxeln flyttat på sig.
Bogserat den till verkstaden så ska de fixa det, får ju kolla så inte ventiler m.m har tagit stryk.
Lite synd bara att man inte fick bilen nu som man sett fram emot...