handdator

Visa fullständig version : Varför går min diesel av och på med box?



Mrsound
2007-08-18, 19:04
Hej!

Har en 100 hk PD golf 4-motion som jag är jättte nöjd med överlag.

NÄr jag köpte golfen satt det en trim box i som heter: autotecknik Saretz
ASA Tuningkit PD. Den har en skruv till potentiometer/motstånd. Jag har skruvat den lite och mycket inte det minsta skilland på gången i bilen.

Har en kompis som har VAG kom som vi kopplat in och sett att den visar någon form av vridmoment det peakar på ca 2000 varv/minut på ca 290 Nm.
Hur än skruven har stått ingen skilland på detta. nu vet jag int eom dne mäter riktigt.

Hur som haver tog jag ur denna box och körde bilen original då tyckte jag den gick jämnare och finare. precis som den nöp med boxen.

Jag beställde nu i dagarna en T-BOX från HHTechnix i tyskland. Den boxen har ingen skruv utan max vad dte går hele tiden.

Det skumma är nu att bilen enda stunden går som en raket på alla växlar. Sedan känns det som den nyper och tappar ork helt plötsligt. Har då provat att nyckla om vilket bruakr hjälpa på andra bilen. Men icke sa Nicke. Den fortsätter nypa och gå dåligt. Sedan plötsligt så går den som en raket igen utan att jag gjort något speciellt. Vi har också kolalr vridet med VAG-COM och det peaker som vanligt på 290 Nm vid ca 2000 varv.

Vad är det som spökar tro. någon med liknande fel eller erfarenhet.

Tack på förhand

MVh. Nicklas

Dieselteam
2010-06-20, 15:35
Den står för högt, sänk lite på ställskruven i boxen ,, annars går turbon i nödläge från o till,, Lycka till/ chrille