handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Fördröjnings tiden på Launch Controll



wajid
2013-09-03, 18:07
Tja,, tänkte kolla med er ifall någon vet om jag kan ta bort fördröjnings tiden som jag har i min växellåda när jag ska starta på Launch Controll! OBS!! Det är en DSG låda jag har på min golf R 2011..:o

Mr_Big
2013-09-03, 20:09
Hur lång är din fördröjningstid?
Jag har kört många LC men aldrig reagerat över en fördröjningstid. Kanske någon bråkdelssekund men inte värre än så.
Det kan inte vara så att du gör fel, att du bara håller nere gasen och bromsen utan att stänga av ESC och lägga lådan i S? För då blir det en lång delay på flera sekunder innan bilen far iväg.

wajid
2013-09-04, 08:13
Jag gör rätt men typ kan man säg efter jag har tagit bort foten från bromsen så drar den inte iväg direkt jag kan räkna 1 2 3 sen åker den! Jag vill att den ska kika igång direkt, kan man göra något åt saken?

- - - Uppdaterad - - -


Hur lång är din fördröjningstid?
Jag har kört många LC men aldrig reagerat över en fördröjningstid. Kanske någon bråkdelssekund men inte värre än så.
Det kan inte vara så att du gör fel, att du bara håller nere gasen och bromsen utan att stänga av ESC och lägga lådan i S? För då blir det en lång delay på flera sekunder innan bilen far iväg.

Jag gör rätt men typ kan man säg efter jag har tagit bort foten från bromsen så drar den inte iväg direkt jag kan räkna 1 2 3 sen åker den! Jag vill att den ska kika igång direkt, kan man göra något åt saken?

Mr_Big
2013-09-04, 08:37
Det måste vara fel på forumet, dubbelposter och inlägg som försvinner.
Nåväl jag skriver om.

Kan du räkna till 3 är något fel. Säker på att du gör rätt?

LC kan du bara göra när bilen blivit varm, när rätt oljetemperatur har nåtts.
Stanna bilen, håll nere bromsen med vänster fot.
Stäng av ESP och lägg växelspaken i S.
Tryck full gas och sen släpp bromsen. Gör du rätt drar du iväg direkt.

Chesmal
2013-09-04, 08:42
Som Mr_Big säger, det skall inte vara längre en 0.5 - högst 1 sec för bilen att dra iväg, är din bil orginal ?

wajid
2013-09-04, 12:31
Det måste vara fel på forumet, dubbelposter och inlägg som försvinner.
Nåväl jag skriver om.

Kan du räkna till 3 är något fel. Säker på att du gör rätt?

LC kan du bara göra när bilen blivit varm, när rätt oljetemperatur har nåtts.
Stanna bilen, håll nere bromsen med vänster fot.
Stäng av ESP och lägg växelspaken i S.
Tryck full gas och sen släpp bromsen. Gör du rätt drar du iväg direkt.

Ja det gör jag som du säger!

- - - Uppdaterad - - -


Som Mr_Big säger, det skall inte vara längre en 0.5 - högst 1 sec för bilen att dra iväg, är din bil orginal ?
Japp den är original :)

Mr_Big
2013-09-04, 13:02
Det du beskriver, så beter sig bilen när man missar något steg.

Kolla här hur man gör (videon är för en GTI men det är exakt samma): https://www.youtube.com/watch?v=yVDEHOIOcEQ

Om du gör EXAKT som jag säger och som filmen visar skulle jag kontakta VW och be dom titta på den, för då är något fel.

wajid
2013-09-04, 13:30
Det du beskriver, så beter sig bilen när man missar något steg.

Kolla här hur man gör (videon är för en GTI men det är exakt samma): https://www.youtube.com/watch?v=yVDEHOIOcEQ

Om du gör EXAKT som jag säger och som filmen visar skulle jag kontakta VW och be dom titta på den, för då är något fel.
Absolut kan väll svänga in med bilen på en vw verkstad:)

- - - Uppdaterad - - -


Det du beskriver, så beter sig bilen när man missar något steg.

Kolla här hur man gör (videon är för en GTI men det är exakt samma): https://www.youtube.com/watch?v=yVDEHOIOcEQ

Om du gör EXAKT som jag säger och som filmen visar skulle jag kontakta VW och be dom titta på den, för då är något fel.
Absolut kan väll svänga in med bilen på en vw verkstad:)

Mr_Big
2013-09-04, 13:47
En tilläggs fråga.

När man missar något steg i LC och håller nere bromsen och gasar känns det som att bilen vill dra iväg. Man känner med andra ord att det är bara bromsarna som hindrar den att dra iväg.

Med korrekt LC så gasar man fullt och bilen står helt stilla och man känner inget försök eller någon stress på bromsarna. (Svårt att förklara men du kanske förstår?)
Hur beter sig din bil?

wajid
2013-09-04, 15:01
En tilläggs fråga.

När man missar något steg i LC och håller nere bromsen och gasar känns det som att bilen vill dra iväg. Man känner med andra ord att det är bara bromsarna som hindrar den att dra iväg.

Med korrekt LC så gasar man fullt och bilen står helt stilla och man känner inget försök eller någon stress på bromsarna. (Svårt att förklara men du kanske förstår?)
Hur beter sig din bil?
Bilen står stilla, och när jag varvar så kommersen upp till 3200 varv, och jag gör allting rätt men det jag undrar om att R:n kikar inte direkt som gti:n!!! Tanken på att R modellen är vassare!!!

Mr_Big
2013-09-04, 15:08
Åk förbi VW och be nån titta på bilen lite snabbt.
Skriv gärna här sen vad dom kom fram till.

wajid
2013-09-04, 22:16
Åk förbi VW och be nån titta på bilen lite snabbt.
Skriv gärna här sen vad dom kom fram till.
Absolut kan väll göra det:)