handdator

Visa fullständig version : 028 103 373 J vs 028 103 373 N



maol
2013-08-27, 14:29
Hej,
Kan någon tala om för mig vad det är för skillnad på dessa toppar, jag har en motor med toppen 028 103 373 J i båten och den är sprucken mellan ventilerna på alla cylindrarna. Det enda jag hittar på skrotarna är N modellen passar denna eller behövs mer info för att kunna svara på det.

Pls help
Mats

J.L
2013-08-27, 14:44
Båten?

Samma art.nr men olika bokstäver på slutet betyder en uppgradering/ändring.
Om den passar vet jag tyvärr ej, ring eller besök din lokala vw-verkstad, eller sök på deras art.nr. på google.
Om inte svaret kommer här snart.

maol
2013-08-27, 15:08
Hej J.L

Jag har googlat mig fyrkantig i ögonen, men inte hittat något som ger mig svar på frågan, sen kan det ju vara så att jag inte förstår vad det står. Jag är inte speciellt kunnig på motorer.

Så jag hoppas svaret kommer här vad det lider.

Lillen
2013-08-27, 17:37
Som J.L skrivit så är det ju samma art.nr.
Tittar man t.ex i reservdelslistan så är bokstaven i slutet en ändring/förbättring.
Men det kan åxå BARA betyda att det är ett annan motorkod men samma topp.
Men det borde i normala fall betyda att det passar.

Dock måste man veta att just dessa art.nr ligger i samma grupp när man söker.
Gå in och hör med lokala VAG där du bor och be att få utdrag på de toppar som sitter på orginal.
Inom denna grupp när man kollar i reservdelsprogrammet får man fram orginalnummer och reservdelsnummer om man t.ex beställer just denna del som reservdel.

Sedan kan det ju passa med andra toppar som har andra siffror men då blir det mer "gör om gör rätt" om det inte passar , dvs man vet inte förrän man provat!

Danne_
2013-08-27, 19:43
028 103 373 J Är till AAZ 1.9 TD Verkar det som.

028 103 373 N Är till AHU 1.9 TDI. Tror inte att det passar. Spridarna ser väll annorlunda ut mellan TD och TDI?