handdator

Visa fullständig version : Turbo/intercooler golf gti mk5 tätning?



Mickeelfstedt
2013-08-16, 16:03
Jag har en golf gti mk5 som läcker i slangkopplingen mot turbon, alltså snabbkopplingen som är på turbon till slangen som går vidare mot intercoolern... Det sitter nu en s3 intercooler och nya slangar som sitter med slangklämmor överallt utom i turbon... Där det inte är klämma utan en snabbkoppling läcker det och jag har testat att "limma" den snabbkopplingen men det läcker ändå där... Hur ska man göra för att få den tät??? Tack för svar!

anri52
2013-08-16, 18:03
Hej!

Har du använt oringen (rund packning) som sitter på org ICens rör? Om inte så måste du sätta på denna packning på snabbkopplingen.

Mickeelfstedt
2013-08-16, 21:13
Menar du att jag skulle tagit den oringen som satt på den gamla slangen och satt på den nya?

anri52
2013-08-16, 21:30
Japp! Titta hur oringen sitter på org röret sen flyttar du oringen till snabbkopplingen.mvh

Mickeelfstedt
2013-08-17, 14:37
Okej, Varför gör man så? Den gamla kopplingen som satt original läckte oxå där...

anri52
2013-08-17, 15:56
Om du inte vill ta den gamla får du köpa en ny oring, snabbkopplingen ska ha en oring i skåran längst fram.

Mickeelfstedt
2013-08-17, 15:59
Om du inte vill ta den gamla får du köpa en ny oring, snabbkopplingen ska ha en oring i skåran längst fram.

Jo men det satt ju en ny oring på dom nya slangarna jag köpte, och det satt även på dom gamla men dom där snabbkopplingarna läcker ju ändå...

anri52
2013-08-17, 16:16
Okej jädrigt skumt har aldrig varit med om detta problem själv, är du 100% säker att kopplingen sitter rätt dvs intryckt ordentligt
klammern sitter på rätt plats osv ska fan inte läcka därifrån om alla grejer är ok

Mickeelfstedt
2013-08-17, 16:28
Allt sitter som det ska, hört från andra dock att detta är ett vanligt problem... Faktiskt en av anledningarna till att jag bytte till s3-ic och slangar då det reduceras till en snabbkoppling... Dock läcker det mycket där trots att vi även limmade (för att täta extra) på den kopplingen... På original-ic läckte det i alla kopplingarna...

anri52
2013-08-17, 16:46
En grej man kan göra är att skita i snabbkopplingen dvs kapa bort den delen som snabbkopplingen ansluts till och sedan köra med slang och slangklämma.