handdator

Visa fullständig version : Problem med verkstad



Mawe
2013-08-14, 19:34
Hej,

Fick min Golf 3 GTI påkörd i bostadsområdet av en snäll person som inte satte någon lapp på framrutan. Lyckades spåra upp vem som kört på min bil och senare tog de på sig ansvaret och således herrens försäkringsbolag.

Lämnade in bilen i början av augusti för att byta förardörren samt trycka ut bucklorna bakom b-stolpen samt lackering på detta.

Skulle hämta ut den igår och märker direkt att dörren hänger ner och att centrallåset inte fungerar som det ska. Klockan var 17:55 och firman stängde kl 18 så jag körde hem bilen. I morse ringde jag verkstaden igen och körde och visade upp det jag inte var nöjd med. Fick medhåll om att dörren skulle justeras upp lite, men de påstod att centrallåset kunde varit sönder innan.

Så vad ska man säga/göra för att verkstaden ska förstå att centrallåset fungerade perfekt innan?

Kan någon förklara enkelt hur systemet fungerar på Golf 3 så att jag har lite mer kött på benen? :)

Tack!

Gojz
2013-08-14, 20:06
Stå på dig, dem får ju ändå betalt för skiten så dem borde inte bry sig.
Kan ju kontakta ditt försäkringsbolag också

Petta77
2013-08-14, 20:07
Centralåset är vakuumstyrt (dvs med slangar). Kolla kabelgenomföringen kan mycke väl vara ett brott på den. Men de kan oxå vara så enkelt som att säkringen gått. De är den näst sista från vänster sett. Kolla säkringen först :)

Mawe
2013-08-14, 21:43
Ok. Ja man kan alltid ringa försäkringsbolaget.

Centrallåset fungerar men det låser först passagerardörren efter 3-5 sekunder samt går centrallåspumpen i bagaget i 15 sekunder efter att det är låst. Tidigare tog det endast 1-2 sekunder att låsa och centrallåspumpen kunde man endast höra i max 3 sekunder.

Så systemet fungerar, men som Petta skriver kanske det är ett läckage om det är vakuumstyrt.

Lillen
2013-08-14, 23:34
Tycker för du ska ta upp det med DITT bolag.
Sedan ringa verkstaden och tala om hur du ser på saken.
Sedan stå på dig och ta det sakligt!

Har de tagit på sig skadan så blir det reglerat därefter.
Inget snack om att allt ska fungera då.
Det där är bara slinger för att slippa undan.

P-plats.se
2013-08-15, 00:54
En sådan här reklamation är mellan dig och verkstaden.
Försäkringsbolaget kan dock vara snälla och ligga på och verkstaden vill säkert inte mista försäkringsjobben så det är bra att kontakta dom också.