handdator

Visa fullständig version : Hjullager på Polo -91



robert_gbg
2007-08-17, 19:01
Har en Polo från 91 som låter väldigt högt eftersom nåt av lagren är kassa. Bytte vänster bak då det lät när jag rullade på hjulet.

Men när jag kör så låter det fortfarande, tror de kommer från någon av framdäcken. Hur vet man vilken sida?

Låter när jag svänger höger och kör rakt och blir tyst vid vänster sväng.

Särkelä
2007-08-17, 19:23
om det låter när du svänger hö så tro jag nästan att det kan vara hö fram som e dåligt. lättast e om du kan hissa upp bilen o köra den i luften får då brukar det höras om man gasar upp till runt 100 o sen lägger i friläge o låter hjulen snurra med avstängd motor.

R.Grönberg
2007-08-17, 19:45
Har en Polo från 91 som låter väldigt högt eftersom nåt av lagren är kassa. Bytte vänster bak då det lät när jag rullade på hjulet.

Men när jag kör så låter det fortfarande, tror de kommer från någon av framdäcken. Hur vet man vilken sida?

Låter när jag svänger höger och kör rakt och blir tyst vid vänster sväng.

Lite ot men är sugen på en sådan polo.
Hur är dom att köra?

Bastard66
2007-08-17, 20:27
om det låter när du svänger hö så tro jag nästan att det kan vara hö fram som e dåligt. lättast e om du kan hissa upp bilen o köra den i luften får då brukar det höras om man gasar upp till runt 100 o sen lägger i friläge o låter hjulen snurra med avstängd motor.


Ganska mkt lättare om man hissar upp framvagnen och startar motorn lägger i 1:an och tar tex ett rör och bromsar hjulen med.. ett hjul i taget.. hörs mkt tydligt vilken sida det är då..