handdator

Visa fullständig version : Byta till elektriskt c-lås på Jetta mk2



vw-power
2013-08-05, 22:16
Jag har en Jetta mk2 årsm 1990
Som ni alla vet sitter det ett vakuumstyrt c-lås på dessa gamla bilar.
Men nu skulle jag vilja byta till elektriska så de öppnas direkt ist
samt montera en elektrisk bakluckeöppnare för jag har skaffat ett kit med fjärrlås.
Det går säkert jätte bra att montera som det är nu, men vill ha det lite
modernare, och få bort låset på bakluckan.

Men hur har ni som gjort detta kopplat?
Kan jag bara koppla det direkt på dosan som styr det fjärrstyrda låset eller
ska det kopplas direkt på batteriet och sen koppla på styrningen från fjärrlåset?

Och vart hittar jag 4 c-lås motorer som är smidiga att montera samt en öppnare för bakluckan?
Fjärrdosan är en kopia på nyare vag bilar, dvs 3 knappar och infälld nyckel.
Och jag vill att allt ska fungera.

Sen är en till fråga, det finns 2 kablar som ska kopplas på blinkers, ska de bara kopplas på
höger pluskabel och vänster pluskabel?
Beskrivningen var så dålig.

R.Grönberg
2013-08-05, 23:00
Jag gjorde detta på min mk2 tdi...
släng allt org, och häng i nya grejerna koppla plus minus till boxen så funkar ju det, ingen stor operation..

jag köpte sådant kitt du har köpt fast med motorer och allting klart?
Även solenoid kit till elöppning, fast kopplade styrningen från larmet till ett relä, för det skulle orka redigt..

Strömmen till blinkersen mätte jag vid spaken tror jag jag skarvade mig in, (men nu har jag mk3 brädan i min men bör va samma, annars får du ta runt varningsblinkersknappen bara om du inte hittar ngt där)

vw-power
2013-08-05, 23:30
Jag gjorde detta på min mk2 tdi...
släng allt org, och häng i nya grejerna koppla plus minus till boxen så funkar ju det, ingen stor operation..

jag köpte sådant kitt du har köpt fast med motorer och allting klart?
Även solenoid kit till elöppning, fast kopplade styrningen från larmet till ett relä, för det skulle orka redigt..

Strömmen till blinkersen mätte jag vid spaken tror jag jag skarvade mig in, (men nu har jag mk3 brädan i min men bör va samma, annars får du ta runt varningsblinkersknappen bara om du inte hittar ngt där)

jag har som sagt 2 kablar som ska vara till blinkersen, men om jag tar till varningsblinkersen så kopplar
jag båda 2 till blinkersens utgång (plus)?
Ja boxen kopplar jag plus och minus, så långt kunde jag räkna ut på det medföljande schemat.
Men då tog du boxens signalkablar (det är en lås och en låsupp kabel) via relä, tog du 2 relä då eller hur gjorde du?
Vilken typ av relä tog du?
Hittade att det fanns öppnare till bakluckor för ca 300 kr, en typ av dragmotor, där det medföljer en knapp att ha i kupén
men går det att använda både knapp inne i bilen och för nyckeln? För det skulle vara smidigt, slippa använda nyckeln när jag sitter i bilen.
C-lås motorer finns för ca 25 kr inkl frakt från Kina så den biten är tokbillig iaf =)
I mitt kit ingick bara box, blinkdiod och nycklar, inga centrallåsmotorer.
Det står att det fungerar till både pneumatiskt lås samt elektriskt, men det är ju roligare och modernare med elektriskt.
Om du råkar sitta på bra bilder eller kopplingsschema hur du gjorde så är jag tacksam om du vill dela med dej?
Likaså vilken typ av relä du använder.

vw-power
2013-08-05, 23:38
http://www.ridetech.se/automatisk-bagagelucka/9446-0

Skulle denna kunna fungera?

MiWi
2013-08-06, 08:18
Kolla hos företaget RCclick.