handdator

Visa fullständig version : Bromskolv går ej tillbak,



jockeh-90
2013-07-14, 20:11
Har hållit på med detta nu i veckor och är så s*tans less så vill bara gå och slå sönder bilfan. Helt ärligt. Har en tråd om detta här ( http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=39103#329454 ). Kanske får man svar lite fortare här? Bromsslang, bromsrör, bromsok hellt nytt på en sida samt en begagnad huvudcylinder/jocke

Lite text från länken; Det är att den inte släpper på trycket helt klart.

Släppte först lite på nippeln som sitter i bromsslang till bromsrör och tryckte tillbaka kolven. Det gick ganska lätt och det komm myket vätska.

Sen lossade jag på lite påbromsröret fäst i huvudcylindern. Kom olja där också men det gick betydligt trögare än när jag lossade vid bromsslangen.

Ska man dra slutsatsen att huvudsylindern inte är helt 100? ''



Sen ska väl bromskolven gå väldigt lätt tillbaka va och inte så att man ska trycka in den för annars ligger den ju på när man bromsat?

''Märkte idag att om jag svänger för mycket åt vänster så börjr det gnissla. För det är så att det går att svänga mer åt höger än åt vänster. Den är även väldigt tungstyrd åt vänster och detta blev sen jag gjorde hjulinställning. Kände direkt att det vr galet när dom var klar men trodde det var bromsen som gjorde tt den vr tungstyrd. Kn han ha ställt om nån vinkel på nåt hjul eller nåt?''


''Trots byte av huvudcylinder så blev det inte bättre. På vänster sida har jag bytt allt i bromsväge förutom skivorna. Slang, bromsrör, ok, samt belägg är helt nya på den sidan.

Tog upp det nu igen och då satt det väldigt hårt och gick knappt att röra. Sen när jag hållit på och vridit fram och tillbaka på skiva så började det sakta gå lättare men den ligger fortfarande på litegrann.

Efter man kört nån minut så börjar vänster fram(den jag bytt allt på) att gnissla, nästan tjuta.

Jag har nästan slut på ideer på vad det kan vara. Rostiga bromsskivor? Luft i systemet? Elller så var huvudcylindern jag köpte också trasig. Går det att testa om den är hel? ''

J.L
2013-07-14, 20:45
Hej och välkommen

Kopiera gjärna över texten så man enkelt kan läsa vad som är fel, vad som gjorts, vilken bil det gäller o.s.v.
Utan att behöva klicka sig vidare.