handdator

Visa fullständig version : Samma nyckel överallt?



steelseries
2013-07-08, 21:06
Hej jag har en nyckel till min golf. Den går till båda dörrarna och handsfacket. Men inte till skuffen /bagageluckan.


Är det annan nyckel dit? det är en golf 3 96a jag har. Halvkombi. Nyckeln går in ca 1cm sen äre stopp.

a128
2013-07-08, 21:11
kanske det kärvar, prova med låsolja och tryck in nyckeln upprepade ggr. har varit med om liknade, kan beror på om man inte avänder det på länge

Mk1
2013-07-08, 21:12
Låset i bagaget är förmodligen fullt med skit.
Det ska vara samma nyckel, om inte låset i luckan är bytt.

steelseries
2013-07-08, 21:16
kanske det kärvar, prova med låsolja och tryck in nyckeln upprepade ggr. har varit med om liknade, kan beror på om man inte avänder det på länge
Ahaa. var och titta på låsolja förut. Men hitta bara såna som var mot lås som var is i. Met det kanske är den låsoljan som det ska vara? Har biltema rostolja hemma och någon startspray , funkar det?

Låset i bagaget är förmodligen fullt med skit.
Det ska vara samma nyckel, om inte låset i luckan är bytt.
Min tanke också. vet du någon bra låsolja som är bra att rensa med? eller ska jag ta högtryckstvätten å spola in?
Tror inte det är bytt faktiskt.

Mk1
2013-07-09, 09:20
Prova med rostolja.
Men bäst är att plocka lös låset, demontera den i bitar och rengöra det ordentligt.

steelseries
2013-07-09, 14:34
Prova med rostolja.
Men bäst är att plocka lös låset, demontera den i bitar och rengöra det ordentligt.
ah provade nu.. Ska låta de stå en stund nu å se om de blir nå bättre
Är det hela jävla låset eller bara låsknappen jag ska ta bort isåfall?

steelseries
2013-07-10, 19:12
Vad tror ni om 5-56? är det bra? om jag demoterar ner låset, vad kan ja bada det i då? lacknafta?