handdator

Visa fullständig version : VW GOLF R Förardörr EL-Panel



SelmiR
2013-06-29, 20:09
Hej , jag tog av dörrpanelen från förarsidan och tog ut glaset, skulle byta fönster hiss tog av kabeln från bilbatteri sen monterade jag nytt fönsterhiss och kopplade in allt sen la tillbaka kabeln till bilbatteri så gnistrade det lite men när jag skulle sätta på bilen så kom det ESP error men den försvann efter 5 min :) men har nu problem att på min dörr panel att ta ner/upp alla fönster/larmlampa/låsa upp o låsa dörrar/ ställa speglar fungerar inte inte heller att de lyser bakrundsljus jag kollade säkringar men de är hela vad kan problemet vara nu ? tacksam förhjälp

Cullberg
2013-06-30, 10:31
Vad var problemet från början? Har du kollat felkoder?

SelmiR
2013-06-30, 11:56
Problemet var att ruthissen vajer har hoppat av så jag köpte ny ruthiss och tog och bytte den utan problem jag tog av +spolen på batteriet, sen när allt va klart kopplade jag in tillbaka kablar där de ska och kopplat batteri igen så märkte jag att på förarsidan panelen lyste inte sen testade jag ta upp/ner rutorna fungerar inte, lås/lås upp bilen fungerar inte, sidospeglarna reglering fungerar inte samt larmlampan inte fungerar när man låser bilen , men högtalarna fungerar (Dynaudio)... jag ska imorgon till en kompis som kan läsa av felkoder om de finns några, innan ingrepp så fungerade knapparna. och när jag håller lås upp knappen på nyckeln så går alla rutor ner som de ska men när jag ska hålla i lås knappen så går passagerardörr sidan upp och vänster bakdörr men höger och förardörrsidan vill inte upp ... kan det vara nån räle som har bränt om det finns någon speciell till det ?

SelmiR
2013-07-02, 22:00
Felkoden är P1602 va jag kunde läsa om den är det pga att batterinspolen var av något mer kanske?
Vad var problemet från början? Har du kollat felkoder?