handdator

Visa fullständig version : Tandstift 3bg 05 1.8t fråga.



bmk
2013-06-29, 16:00
Har planer om att byta men. Skall stiften vara "spetsiga". Alla andra e ju typ platta på toppen. Om ni tittar på bilden.

Møjligtvis e dom jatte slitna....men ?

Peter-C
2013-06-29, 16:53
Bytt på min 1,8t a4 i våras, NGK PFR 6Q, platinastift. Mitt elektroden i centrum är lite konisk för att sedan bli platt i änden. Så ser det ju ut på bilden, ok tycker jag, men det är väl bara att byta eller rengöra de gamla :D.

/Peter

Henrik.M
2013-06-29, 16:57
Elektrod avståndet ser enormt ut , men det kanske är bilden som förvränger verkligheten.:confused:

larra
2013-06-29, 23:53
Kör med tre elektorder och platstift, platina är överreklamerat skit i en turbo bil, orginal platina Stiften har gnistan slocknat ett x antal gånger när turbon börjat ladda

bmk
2013-07-01, 10:10
Var lite ute efter att uppgradera, var bara så førvånad øver hur stiften såg ut,

larra
2013-07-02, 01:24
Dom ser så ut orginal i 1,8t, säkerligen i andra också, rätt lång förbrukning på dom

bmk
2013-09-02, 17:27
har nu bytt til nya likadana, dyra va dom med.....skulle bytas varje 60k enlig butiken, mina har nu rullat 80k, kanskje dax...:P

tyckte førbrukningen gick bra ned med.

Lillen
2013-09-02, 20:58
Har planer om att byta men. Skall stiften vara "spetsiga". Alla andra e ju typ platta på toppen. Om ni tittar på bilden.

Møjligtvis e dom jatte slitna....men ?

Ser helt normalt ut.


Elektrod avståndet ser enormt ut , men det kanske är bilden som förvränger verkligheten.:confused:

Jag tycker de ser ut som det ska jag.


Kör med tre elektorder och platstift, platina är överreklamerat skit i en turbo bil, orginal platina Stiften har gnistan slocknat ett x antal gånger när turbon börjat ladda

Hur tänker du nu????
Platinastiften har BÄTTRE gnista och inte tvärt om.
Vi snackar orginalbil som inte blåser på med massa soppa här.
Känns som du gissar en del här.


Dom ser så ut orginal i 1,8t, säkerligen i andra också, rätt lång förbrukning på dom

6000mil är bytesintervallet på.
Verkar fungera ganska som det är tänkt åxå.
Hade samma i Skodan och bytte efter 5500mil där.
Fungerade hur bra som helst.


har nu bytt til nya likadana, dyra va dom med.....skulle bytas varje 60k enlig butiken, mina har nu rullat 80k, kanskje dax...:P

tyckte førbrukningen gick bra ned med.

Ja över 6000mil rekomenderas ej.