handdator

Visa fullständig version : USA nummer skylt



rimad
2007-08-15, 02:52
Är det olaglig? Och var kan man bästalla en?

Jag har set riktig många bilar som köra med dom...men vet inte om dom har problemar med polis ;)

GTI-nissen
2007-08-15, 07:08
Jag tror du har svarat själv. USA-skylt...
Självklart är den inte laglig att använda som regskylt, däremot är det inget som hindrar att även har en sådan vid sidan av den svenska skylten.

Raz
2007-08-15, 07:29
Jag har hört att vissa har lyckats beställa såna till sin bil från vägverket men hur dom har lyckats med det har jag ingen aning om. Jag har för mig att man måste ha nåt speciellt skäl till varför man måste ha en liten skylt på sin bil.

Ombyggnad av tex stötfångaren så att stora skylten inte får plats är inte ett giltigt skäl!

Davidio
2007-08-15, 07:43
Här står det om alla regskyltar som används i sverige. Det finns bl.a. en som kallas USA-skylt
http://www.vv.se/filer/1196/Registreringsskyltar.pdf

Cullberg
2007-08-15, 13:33
Antar som ovan att du menar den "lilla" skylten, och den är väldigt svår att få tag på tyvärr om du har en vanlig bil så står det till och med i regbeviset hurvida det är en stor eller liten skylt som skall sitta på bilen, men om du som sagt har en USA eller japanlist eller vad det heter som det finns till exempelvis golf IV där den stora skylten inte får palts så kan man ta kort och skicka till vägverket för att få bestlla en sådan skylt!

ypzilon
2007-08-15, 23:28
Stort sett enda sättet att få liten skylt på en golf är på en nyimporterad.
Jag skaffa en till cabben.
När jag sa till vv att jag behövde en liten sa de att bilen kommer ju från Tyskland och att std-skylten borde passa, men jag svara att den kommer nog från USA innan den kom till Tyskland så då var det helt ok. =)

ventus
2007-08-17, 09:39
Jag har pratat med VV. Dom sa till mig att man ska maila en bild till dom så dom ser att bilen har annan front osv... Hitta en likadan bil i usa öppna photoshop.... :)

Armada
2007-11-24, 00:04
Jag har pratat med VV. Dom sa till mig att man ska maila en bild till dom så dom ser att bilen har annan front osv... Hitta en likadan bil i usa öppna photoshop.... :)

Skulle det fungera??

Marcus
2007-11-24, 00:55
Det ska vara EU standardskylt med S indentifiering. Inse att du bor i Europa och inte i USA, var stolt för att du inte bor i den sämre delen av världen.

JWO
2007-11-24, 01:08
Det ska vara EU standardskylt med S indentifiering. Inse att du bor i Europa och inte i USA, var stolt för att du inte bor i den sämre delen av världen.

Du får ju hålla med om att de mindre skyltarna är snyggare att ha i fronten?!

Marcus
2007-11-24, 01:17
Nej, absolut inte. Ser pissigt amerikanskt ut.

JWO
2007-11-24, 01:21
Nej, absolut inte. Ser pissigt amerikanskt ut.

Du är du nog för trött såhär dax Marcus :)

Marcus
2007-11-24, 01:41
Det är roligt. I USA monterar man "Deutschland-look-a-like-plates" och här i Sverige monterar en del stackare USA skyltar. Nej, jag är inte trött, jag kanske är en av få som inser att Volkswagen är en tysk tillverkare med europeiskt ursprung och europeiska skyltar är mycket snyggare än USA dito. Skaffa din EU-skylt och var stolt!

JWO
2007-11-24, 01:44
Det är roligt. I USA monterar man "Deutschland-look-a-like-plates" och här i Sverige monterar en del stackare USA skyltar. Nej, jag är inte trött, jag kanske är en av få som inser att Volkswagen är en tysk tillverkare med europeiskt ursprung och europeiska skyltar är mycket snyggare än USA dito. Skaffa din EU-skylt och var stolt!

Tur att man kör med EU skyltar då :)

mellowd
2007-11-24, 11:07
eu-skyltar är bland det fulaste som finns. Tacka vet jag vanliga hederliga långa helvita skyltar. Vackert

Bengan.U
2007-11-24, 12:15
Hej.

Det var bättre förr ;-)
Lagomt många tecken.
T.exd [Y491],snacka om liten skylt :-)

MVH/Bengan.U

VWGolIV
2007-11-25, 19:28
Det är egentligen inga problem med att få en usa skylt.

Bygg om bilen så att du endast får plats med en usa skylt och så skicka in bild med mått osv så löser det sig.
Polaren gjorde detta för ca 2 månader sedan, gällde en golf mk2 med ombyggd baklucka.

Youngblood
2007-11-26, 21:01
Det är egentligen inga problem med att få en usa skylt.

Bygg om bilen så att du endast får plats med en usa skylt och så skicka in bild med mått osv så löser det sig.
Polaren gjorde detta för ca 2 månader sedan, gällde en golf mk2 med ombyggd baklucka.

Det är inte alltid det fungerar. Dem kan lika gärna säga att bilen inte ser ut så original och be dig återställa delen som den såg ut från början.

JWO
2007-11-26, 21:20
Det är inte alltid det fungerar. Dem kan lika gärna säga att bilen inte ser ut så original och be dig återställa delen som den såg ut från början.

Tråkigt om man då gjort det på riktigt :)
Men det ska inte vara några konstigheter igentligen!

VWGolIV
2007-11-26, 23:33
Young: Sant, inte alltid det fungerar, tror nog det gäller vem som kollar på just ditt ärende när det kommer in...

Men det är värt att försöka om man nu vill ha en usa skylt.

Armada
2007-11-27, 21:24
Tänkte faktiskt korta nersänkningen på bakluckan till min mk3:a så man bara kan använda USA-plåten. Kanske lika bra att prova. Om det inte går första gången så får man väl ringa igen och hoppas man får prata med nån annan. Skulle det inte gå överhuvudtaget så får man väl köpa en ny baklucka då...