handdator

Visa fullständig version : Oljetryckssummer Golf GTI 1800 MK1



PeterE
2013-05-29, 22:03
Hej, Jag har problem med att oljetryckslampan och den akustiska oljetrycksenheten i instrumentet ljuder hela tiden. Har kontrollera båda givarna och de verkar fungera som de skall och kontakt finns upp till instrumentet. Är det någon som råkat ut för detta och har ett bra lösningsförslag på hur jag kan lösa detta?

J.L
2013-05-29, 22:10
Hej och välkommen hit

Om givarna och instrumentet fungerar, så kanske oljetrycket är lågt,
vilket är det summern varnar för.
Mk2 blinkar/tjuter men vet inte hur mk1 beter sig, om den ska lysa/ljuda hela tiden.

PeterE
2013-05-29, 22:22
Hej och Tack,

Detta är ett återfall efter många års frånvaro från klubben.

Summern och lampan börjar lysa redan när jag slår på tändningen. Tryckgivaren på toppen stängd (jordar) vid avstängd motor men inte med motor igång. Det motsatta gäller för tryckvakten på oljefilterhållare som enligt uppgift skall vara öppen när det inte finns något oljetryck och stängd så länge oljetrycket är över 1,8 bar.

Med vänlig hälsning

Peter

GTI-nissen
2013-05-31, 21:31
Hallå Peter! Ännu en återfallare... Inte jag, jag har aldrig lämnat, men andra har dykt upp här. Vi kanske ses någon gång igen! :)

Manny
2013-06-01, 21:10
Jag har fått för mig (läst nånstans) att det kan bli spruckna lödningar på kretskortet i instrumentet som ger detta fel, har liknande symptom på min egen och det är inte fel på trycket eller givarna...

PeterE
2013-06-02, 09:10
Tack, skall undersöka det.

PeterE
2013-06-04, 10:50
Tyvärr så hittar jag inte några spruckna lödningar, någon som har några övriga förslag eller ett komplett instrument till salu?


Med vänlig hälsning

Peter Einarsson