handdator

Visa fullständig version : Norrbotten aka "Camp North" Goes Bug Run 2013



Merlinen
2013-05-23, 18:56
Kanske dags att börja kolla när/var/hur alla tänkt rulla neråt, samt vilka som tänkt åka?

Janne.M
2013-05-23, 21:05
Åker ner till Stockholm på lördag 1/6 och mot Mantorp från stockholm på torsdag eller fredag.

Lillen
2013-05-23, 23:01
Inte Norrbotten men vi från Umeå åker nog Onsdag kväll ner!

Janne.M
2013-05-23, 23:08
Gött då åker vi väl samtidigt mot Mantorp från fjollträsk då? Jag bor i Solna onsdag mot torsdag.

Hur många måste vi boka tältplats åt eller ska vissa dela tält?

Åker ner två luleåbor som inte hänger här onsdag eller torsdag.

Henrik.M
2013-05-24, 06:28
Jag åker ner Torsdag natt anländer fredag förmiddag , så tag en tältplats åt mig på lugna.
Sen om någon är sugen att haka på med mig är det inga problem , dock lär mätaren sällan gå över 110+ på vägen ner. :)



Åker ner två luleåbor som inte hänger här onsdag eller torsdag.

Kom en snubbe från ingenstans och började snacka Golf & Bugrun med mig på jobbet igår , dom bygger en brun Golf.
Är det dom du tänker på så åker dom ner Onsdag , men han surrade om at dom bor på hotell kring Lidköping.(?)

Trevlig kille iaf. :)

Janne.M
2013-05-24, 08:34
Jepp det är Per det, bilen blir riktigt schysst, hörde han varit förbi igår och om hotellplanerna.

Merlinen
2013-05-24, 11:23
För mig blir det nog att rulla torsdag kväll/natt.

Henrik.M
2013-05-24, 18:04
För mig blir det nog att rulla torsdag kväll/natt.

Vi kan ju rulla samtidigt om du känner för det , är rätt flexibel med tiden om vi snackar kvällstid.
Måste försöka få lite extra sömn under dagen bara så löser det sig.

Kimmo , Alex , ska ni med eller när rullar ni?

Förtruppen till årets "Camp North" dvs Lillen och Janne kan ju hålla ögonen i denna tråd , så vi eftersläntare har plats på Campingen........så har vi ju på ett ungefär hur många som dimper in under fredag........Jag har officielt utnämnt er till förtupp. :)
Snackade med en snubbe till idag som ev skulle åka ner , men hans resesällskap var oklart , ska höra med honom under nästa vecka OM han hakar på.
Sa åt honom att det är bara att umgås med resten av norrlänningarna om han saknar sällskap. :)

Lillen
2013-05-24, 18:23
Jag ser vad som skrivs.
Och var exakt ska vi campa?
Nere i diket som vanligt?

Janne.M
2013-05-24, 18:32
Får vi plats nere i diket allihopa, eller har den officiella camp north blivit utsatt för nån typ av takeover i vår frånvaro?

Lillen
2013-05-24, 18:58
Hmm , beror väl på , vi lär inte kunna hålla tio platser det är ju klart.
Men några brukar ju gå bra att parkera.

TheDeadDorkster
2013-05-24, 19:41
Vi kan ju rulla samtidigt om du känner för det , är rätt flexibel med tiden om vi snackar kvällstid.
Måste försöka få lite extra sömn under dagen bara så löser det sig.

Kimmo , Alex , ska ni med eller när rullar ni?

Förtruppen till årets "Camp North" dvs Lillen och Janne kan ju hålla ögonen i denna tråd , så vi eftersläntare har plats på Campingen........så har vi ju på ett ungefär hur många som dimper in under fredag........Jag har officielt utnämnt er till förtupp. :)
Snackade med en snubbe till idag som ev skulle åka ner , men hans resesällskap var oklart , ska höra med honom under nästa vecka OM han hakar på.
Sa åt honom att det är bara att umgås med resten av norrlänningarna om han saknar sällskap. :)

Jag startar nog tidigt på nationaldagen. Kommer dock nog att hålla lastbilshastighet ner (dvs: 90-100km/t, så det kommer inte att gå så fort ;)) Tror dock att jag skickar med tältet med Janne ;)

Idag har jag fyllt på AC:n, så nu är det kallt och skönt i bilen igen :)

Henrik.M
2013-05-24, 20:51
Har inte så stora krav på sovplats förutom.

1: Lugna Campingen

2 : På gräs.

Sen spelar lokation egentligen ingen roll , dock vore det trevligt att vara där vi brukar eller i krokarna. :)
Är ju som behagligt avstånd till det mesta och man vaknar fint av Formel Vee bilarna på morgonen.





Idag har jag fyllt på AC:n, så nu är det kallt och skönt i bilen igen :)

AC!?
Vilket lyx. :)
Skrivet på forumspringaren.

TheDeadDorkster
2013-05-24, 21:49
Yupp, det ska ju vara lyxigt när man kör Corrado ;)

Merlinen
2013-05-24, 22:04
AC!?
Vilket lyx. :)
Skrivet på forumspringaren.

Håller med, får köra manuel AC i år :)

Gasekke
2013-05-25, 21:54
Orka campa...för min del blir det hotell i LKP. Målet är att rulla mot BR 6:e på ett eller annat sätt,men tälta hell no ;)

Henrik.M
2013-05-26, 02:19
Orka campa...för min del blir det hotell i LKP. Målet är att rulla mot BR 6:e på ett eller annat sätt,men tälta hell no ;)

Ska man vara bekväm kan man lika gärna ta flyget. ;)

Skickat från min Mini Padda

Gasekke
2013-05-26, 07:41
Hade varit perfekt om det gick, men flygbolagen ville inte ta golfen som handbagage ;)

TheDeadDorkster
2013-05-26, 08:31
Mitt första BR var flyg ner till arlanda och lastbil ner till mantorp ;) (det var då henrik.m tog med dörrsidorna till lillen

Mk1
2013-05-27, 11:10
Jag velar fortfarande om jag ska åka ner. Lutar mest åt att vi åker.
Vi var ner till stockholm med bil för bara 2 veckor sedan, och ska ner igen midsommarhelgen, så det blir många mil om det blir BugRun också.
Blir det att åka ner så hänger vi gärna på samtidigt med Henrik på torsdag em/kväll.
Håll gärna en tältplats till mig också om det går.

Janne.M
2013-05-27, 11:25
Skönt att det lutar mot att åka! och två stockholmsresor är väl inget? Själv ska jag ner nu till BugRun, sen ner igen och fira midsommar i Hedemora (stannar kvar tills helgen efter; Bråvalla festivalen i Norrköping), sen bär det ner en tredje gång 11-15 Juli för att kolla Maiden i stockholm, allt detta i mina gamla skorv utan AC :P

Henrik.M
2013-05-27, 15:05
Kom just på att även jag ska ner till sthlm ett par vändor i sommar........med bil.
Köra ner Passunken med familj till sthlm , lämna sambon & äldsta grabben , flyga upp med yngsta grabben , flyga ner veckan efter med yngsta grabben , hämta Passunken och övrig familj samt köra upp.
Passunken ska rulla vidare mot Falkenberg och Ullared.......och där går min gräns för vad jag utsätter mig för......jag och shopping är som vatten och olja.


Hade jag glömt.

Men först blir det BR med en RIKTIG bil & sällskap med gemensamma intressen. :)

Vi får styra upp under nästa vecka för gemensam nedresa till Mantorp.

Lillen
2013-05-27, 21:26
Jag kanske tar med husvagn....... Skrev jag det där?

Merlinen
2013-05-30, 10:54
Hur ska alla bo? någon som har ett stort tält man ska ta en plats i?

Tänkte eventuelt gå och inhandla ett nytt tält annars då mitt jag hade förra året inte var allt för vattentåligt :/

J.L
2013-05-30, 11:03
Tänkte eventuelt gå och inhandla ett nytt tält annars då mitt jag hade förra året inte var allt för vattentåligt :/

*Fniss*

Jag har inhandlat ny sovsäck, med hel dragkedja ;)

Gasekke
2013-05-30, 13:37
Jag kanske tar med husvagn....... Skrev jag det där?

Husvagn!!
Glöm inte träningsoverallen då..

Haugeman
2013-05-30, 13:54
Husvagn!!
Glöm inte träningsoverallen då..

Grilldress menar du ;)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

TheDeadDorkster
2013-05-30, 17:29
Grilldress menar du ;)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Fel..

Campingsmoking ;) Googla det ordet ;)

Henrik.M
2013-05-30, 17:48
Hur ska alla bo? någon som har ett stort tält man ska ta en plats i?

Tänkte eventuelt gå och inhandla ett nytt tält annars då mitt jag hade förra året inte var allt för vattentåligt :/

Jag delar med Janne , så mitt är fullt. :)


Jag kanske tar med husvagn....... Skrev jag det där?

Perfekt , husvagn är alltid en given plats för ljug och ölpimplande. :)

Haugeman
2013-05-30, 18:22
Fel..

Campingsmoking ;) Googla det ordet ;)

samma sak^^ googla grilldress så ser du.

sorry för OT .

Gasekke
2013-05-31, 23:53
Campingsmoking lät bättre :).
Törs man lämna av en vit bil som nog trallas ner hos er "renskötare" då det ser ut som en traditionsbrott på "team gubbtjyvracing" kanske tar en vit bil på släp ner?? Om Det rullas för min del blir det "all in..

TheDeadDorkster
2013-06-01, 22:36
Gav Janne mitt tält tidigare idag. Det är ett fyrmanna tält.

Nu är det dock som vanligt att börja samla ihop allt som ska tas med.

Janne.M
2013-06-02, 09:17
Nere i gävle nu och kan ju säga att grabbar; - lämna somkrämen och shortsen hemma och ta med långkalsonerna och hellyhansentröjan, för inte är det någe sol att prata om och inga +27 i skuggan som uppe i Luleå, utan kallt och jäkligt.... Hoppas det repar sig till helgen.

Mk1
2013-06-02, 10:43
För våran del så blir det till att lämna återbud. Junior har fått sommarjobb, och kan/vill inte börja med att ta ledigt och förlora viktiga pengar som behöver läggas på GTI:n

Henrik.M
2013-06-02, 11:12
Nere i gävle nu och kan ju säga att grabbar; - lämna somkrämen och shortsen hemma och ta med långkalsonerna och hellyhansentröjan, för inte är det någe sol att prata om och inga +27 i skuggan som uppe i Luleå, utan kallt och jäkligt.... Hoppas det repar sig till helgen.

+15 och Regn här uppe i skrivande stund.
Väderprognos för MANTORP är from med TORSDAG +20 grader och sol fram till Söndag.
Enligt SMHI OCH Klart.se.
Vi håller på det. ;)


För våran del så blir det till att lämna återbud. Junior har fått sommarjobb, och kan/vill inte börja med att ta ledigt och förlora viktiga pengar som behöver läggas på GTI:n


Vi får styra upp något under sommaren lokalt. :)

Kyten
2013-06-04, 18:16
Henrik M
Det var jag som var in och surrade med dig angående BR. Vi har byggt en brun mk2. Jag och polarn åker ner imogon onsdag kväll. Vi siktar på Statoil skärholmen 12:00. Vi kör scandic inge tält för oss.
Men vi kommer nog att till ringa all tid inne på området. Har tryckt 5 st "Luleå-Bug Run 2013" i silver vinyl 70 cm bred och ca 10 cm hög. Utskuren text. Har två över om någon intresserad. Vi tänkte smeta den i bakrutan så alla ser att vi kommer från Luleå.

Henrik.M
2013-06-04, 19:01
Henrik M
Det var jag som var in och surrade med dig angående BR. Vi har byggt en brun mk2. Jag och polarn åker ner imogon onsdag kväll. Vi siktar på Statoil skärholmen 12:00. Vi kör scandic inge tält för oss.
Men vi kommer nog att till ringa all tid inne på området. Har tryckt 5 st "Luleå-Bug Run 2013" i silver vinyl 70 cm bred och ca 10 cm hög. Utskuren text. Har två över om någon intresserad. Vi tänkte smeta den i bakrutan så alla ser att vi kommer från Luleå.

Jag kan ta en , säkert Merlinen också.
Har du möjlighet kan du smita in med dom hos mig på jobbet , är där till 16.00 imorgon.......sen stämplar jag ut. :)


Vi kör scandic inge tält för oss.
Vem kör er tillbaka till Scandic kvällstid?
Bäst du knappar in taxi nr i telefonen , för jag har en känsla av att ingen av er kör iaf Fredag kväll till hotellet.
Tro mig.......det kan bli slirigt. ;)

Merlinen
2013-06-04, 20:30
En Luleå banner slänger man lätt på :)

Och fan va skönt, idag hittade jag också felet på bilen varför den går dåligt/ryckigt, ett extremt litet och tunt skit lagger på en av LMM trådarna.

Kyten
2013-06-04, 21:09
Ok. Ska se om jag kommer lös och kommer förbi med två Luleå-bg dekaler. Då är alla fem dekalerna utdelade.
Har sagt till polarn att jag ska åka hela resan och dricka öl:). Äh vi är två st som kör så vi får köra sten sax eller påse typ.

Gasekke
2013-06-05, 08:23
Jag bor också på scandic.. för bekväm för tält :p

Chesmal
2013-06-05, 08:30
Jag bor också på scandic.. för bekväm för tält :p

Magnus va ?, Vilkken Scandic ? :)

- - - Uppdaterad - - -

Merlinen
2013-06-05, 09:22
Ni får hyra in en buss på fredag/lördag kväll till scandic :)

Kyten
2013-06-05, 10:04
Jag bor också på scandic.. för bekväm för tält :p

Vi fick plats på Scandic inne i Linköping. Var bor ni?
Vi åker ikväll från Luleå. Var det ni som skulle också åka ikväll?
Kanske sammåka?

Lillen
2013-06-05, 11:26
Jag bor åxå på Scandic , inne på området i ett Blått litet tält ;)

Gasekke
2013-06-05, 22:09
Haha.. Jag har nu noll koll.. Bodde ju på first hotel inne i lkp.. Men kör ju tjänstepassaten så jag ska mellan Mantorp o lkp ett par svängar.
Åker torsdag morgon gör jag.

TheDeadDorkster
2013-06-05, 22:13
Jag har hållit på öva med att köra långa svängar på sistone ;) Har snittat kring 45 mil om dagen i lastbilarna :)

Åker nog från Kalix kring 05:30-06:00. Sen blir det ett litet stopp i Lule, sen tror jag Söderhamn, Södertälje, Nyköping och sist men inte minst: Mantorp Park.