handdator

Visa fullständig version : Sidospeglar med blinkers Golf 4 HJÄLP



Markus1987
2013-05-18, 17:00
Tja!

Nu är det såhär att jag håller på och monterar sidospeglar med blinkers på min Golf MK4 GTI! På dessa speglar finns det två kablar, VIT och ROSA som ska kopplas in till bilens blinkerskablar! Som jag förstått så sitter blinkersrelät precis bakom "varningsblinkers knappen" i mitten... Men vilka av alla dessa kablar bakom denna knapp är det jag ska skarva in på, behöver hjälp med både vänster och höger!

Med vänlig hälsning / Markus

Henrik.M
2013-05-18, 17:34
Grön/svart : höger blinkers

Svart/Vit vänster blinkers

Brun : jord

Kablage bakom relä.

Skrivet på forumspringaren.

Markus1987
2013-05-18, 20:09
Ok! Upptäckte att det är 3st svart-vita kablar baktill på relät, vilken utav dom är det då? Och Brun, är det jord i hela bilen övrigt också eller, tänkte om man kan ta jord från närmare ställe i dörren som exempel!

Henrik.M
2013-05-18, 21:01
Ta en testmejsel och mät ut , mejseln ska blinka när du drar på vänster blinkers.
Jord hittar du överallt där det är plåt i bilen.

Markus1987
2013-06-02, 17:53
Tja igen! Fram till igår kväll har det funkat med blinkersena, men sen upptäckte jag att när jag blinkar höger så blinkar nu också den vänstra spegelblinkersen sen såg jag också häromdagen att den vänstra spegelblinkersen lyste konstant svagt fast man inte blinkade... Vad har hänt egentligen? Har kollat jord och det är inget fel dära, verkar vara konstantström?