handdator

Visa fullständig version : Pioneer TS-WX610A HJÄLP



edisd93
2013-05-13, 22:09
Tja!!

Jag har köpt en sub som man stoppar ner i reservhjulet, se länk:

http://www.cdbilradio.se/billjud-24/basar/pioneer/baslador/pioneer-ts-wx610a/

Jag behöver hjälp med detta om det är NÅGON som har denna i bilen, fattar inte riktigt hur man ska gå tillväga för att få det att funka. Jag har en golf gti ed 30. Gärna tips på hur man bäst drar kabel från batteriet in i kupen också!!

Är väldigt tacksam för svar!!!!

J.L
2013-05-13, 23:12
Ska den skruvas fast i något eller ligga löst i reservdäcket?
Känns som att den kommer skramla en del isf?

Du har väll antagligen anslutningar för ström, jord, remote och låg- och/eller högnivå?

Har du lågnivå på din stereo?
Annars får du använda högnivå, då kan du använda signal från en högtalare bak i bilen, men ger inte lika bra signal som en lågnivå från stereon.

Du behöver ändå lossa stereo för remote-signal, (brukar ibland vara märkt el.antenn).

Ström från batteriet brukar vara det jobbigaste, särskilt på nyare bilar.
Säkring fram vid batteriet behöver du ha.
Köp/låna en dragvajjer, lossa kåpor under ratten, titta efter var övriga kablar går igenom och se om det finns plats, dra igenom dragvajjer och dra med kabeln tillbaka.

Dra inte ström och remote på samma sida i bilen, då får du generator-tjut som följer motorns rpm i högtalarna.
Kanske inte är hela världen på en sub under bagaget iofs.

Mvh

larra
2013-05-14, 11:00
Du menar ström och signalkabel? ;-) drar du rca på samma sida som strömen får du generator ljud, går att fåbort genom att jorda rcan med stereon då försvinner det :-)

J.L
2013-05-14, 11:04
Du menar ström och signalkabel? ;-) drar du rca på samma sida som strömen får du generator ljud, går att fåbort genom att jorda rcan med stereon då försvinner det :-)

Japp Hehe
Tack för rättningen.

larra
2013-05-14, 12:24
Japp Hehe
Tack för rättningen.

Sorry J.L vet inte varför jag bara hoppar in sådär, :-(

J.L
2013-05-14, 12:25
Sorry J.L vet inte varför jag bara hoppar in sådär, :-(

Jag menade inget illa, bara bra att informationen blev rätt.
:-)

Merlinen
2013-05-14, 13:17
Vilken huvudenhet har du idag?

RCD-300 , RCD-500 , RCD-510 eller RNS-510 ?? eller något heltannat?

Samt vad har du för högtalarsystem i bilen idag? 8st? 10st eller 10st + slutsteget under förarstolen?

larra
2013-05-14, 17:28
Jag menade inget illa, bara bra att informationen blev rätt.
:-)

Inte jag heller, Esch skitsamma, man måste göra fel för att lära sig :-)

edisd93
2013-05-16, 15:55
Ni är grymma allihopa för snabba svar! Men jag har löst det, var så dum att jag glömde remoten :(