handdator

Visa fullständig version : golf 3 dör vid gaspådrag



steelseries
2013-05-12, 19:16
2liters 8v golfen, inte gti.. Han måste stå på tomgång ungefär 1minut innan jag kan röra gasen, sen går han fint! Visst, 1minut är inte hela världen, men skulle va gött att få veta vad felet kan vara! tempgivaren i termostathuset funderar jag på. Vad kan vara era teorier?

Förövrigt har bilen inte fått sig en service sen 2007-2008 så det vore ogg på sin plats (stått avställd och nyss fått igång han)

J.L
2013-05-12, 19:46
Lite ny soppa, filter och möjligtvis pump hade nog inte skadat,
för att sedan gå på olja, filter & tänddelar, om dessa har 6-7 år på nacken.

Detta måste ju ändå bytas, så börja med det och ta det därifrån.

steelseries
2013-05-12, 20:39
Lite ny soppa, filter och möjligtvis pump hade nog inte skadat,
för att sedan gå på olja, filter & tänddelar, om dessa har 6-7 år på nacken.

Detta måste ju ändå bytas, så börja med det och ta det därifrån.
Ny soppa och sprillans ny pump är monterat:) Ska gå vidare på filter å tänddelar någon dag nu. Tror du det kan vara tänddelarna som är boven i detta?

J.L
2013-05-12, 20:44
Kan vara, men det låter ju mer misstänkt med bränslefilter.
Eller något galet med insprutningen, ganska mycket grejer som kan kärva ihop när det får stå. :)

Lambda funderade jag på med, men den borde inte kunna reglera efter bara någon minut.

steelseries
2013-05-12, 20:46
Kan vara, men det låter ju mer misstänkt med bränslefilter.
Eller något galet med insprutningen, ganska mycket grejer som kan kärva ihop när det får stå. :)

Lambda funderade jag på med, men den borde inte kunna reglera efter bara någon minut.
Ahaa okej=) han gick på 3cyllindrar i början, sen köpte jag såndär.. insprutsrengöring eller vad det heter(?) och då gick han på 4cylindrar sen. Kanske kan va nö skit kvar..