handdator

Visa fullständig version : Biltema säkningssats?



steelseries
2013-05-11, 13:03
1500kr bilen ska sänkas!


Eftersom det är en 1500kr bil som bara ska rulla över sommaren, och jag är student så vill jag inte lägga ner pengar på sänkningssats eller collis! Kapa kändes sååååå volvo, hittade dessa ist.


http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fjadring/Fjadring-ovrigt/Hoj--och-sankningssats-2-st-341712/
Om någon kört med dessa, hojta isf vad du tycker!:)

Ska sänka en golf 3a.

Fredrix
2013-05-11, 13:08
Inte för att vara sån, men om du tycker att kapade fjädrar känns epa, vad gör då inte dessa?
Dessutom inte lagliga, utan att lägga ner en krona i det här fallet så skulle jag nog själv ta fram vinkelslipen.

Sjove
2013-05-11, 13:47
Det är ju verkligen en Epa lösning. Kapa fjädern om du bara ska köra över sommaren. Billigt och enkelt :)

Lilla_Vargen
2013-05-11, 14:11
Tråkiga med de är att du kommer inte få bilen tillräckligt låg.
Ett par centimeter ja, men inte mycke mer än det.
Kapa fjädrarna e lättare...
Via kranaprataren på mobilen...

steelseries
2013-05-11, 15:05
Inte för att vara sån, men om du tycker att kapade fjädrar känns epa, vad gör då inte dessa?
Dessutom inte lagliga, utan att lägga ner en krona i det här fallet så skulle jag nog själv ta fram vinkelslipen.
Ahaa tack! vet du om jag kan kapa när fjädrarna sitter kvar på bil?

Det är ju verkligen en Epa lösning. Kapa fjädern om du bara ska köra över sommaren. Billigt och enkelt :)
Okeej:) kan jag kapa när fjär på bil?


Tråkiga med de är att du kommer inte få bilen tillräckligt låg.
Ett par centimeter ja, men inte mycke mer än det.
Kapa fjädrarna e lättare...
Via kranaprataren på mobilen...
Hehe vill nog bara få nern kanske.. 10cm.. men kapen är kanske bäst ändå. Vet du hur många varv 10cm kan vara?

Ranta
2013-05-11, 20:49