handdator

Visa fullständig version : Obd 2



Goffe4:a
2013-05-08, 00:10
Nu är det säkert många av er här inne som är bekanta med detta redskap men jag vill ändå varmt rekomendera denna "prylen"

Har fått åkt in ett par gånger på verkstad för att kolla en återkommade felkod som verkar bara va nått vajsing med ecu:n får fram den hela tiden fast det verkar inte va nått fel. = kostar 200-300 varje felsökning
Hade ingen aning om denna lila awsome gaget som en polare tipsade om här om dan. Det är en OBDII device som connectar via blåtand och så laddar du ner en app på luren som heter torque finns 2 verisoner en gratis och en för 32 kr tror jag.

jag köpte appen och andväde mig sedan av denna lilla prylen

2094

Grejjen är den att jag har haft ett problem med en återkommade felkod som inte är ett fel igentligen utan att det är nått vajsing med ecu:n och det har kostat lite deg att bara få fanskapet släckt för att sen tändas så för mig var denna lilla manicken king! och den funkar klockrent ligger runt 250-300 ELM327 visst det finns lite olika modeller

men basic är alla tillverkade i kina och visst dom kan gå sönder efter 6 månader men då äre bara att köpa ny polarn har haft sin nu i 1.5 år felfritt så dom verkar va rätt okej iallfall råder alla att införskaffa denna lila behändiga OBDII blåtand den är awesome!

visst vissa av er sitter kanske på riktigt fin vag-com utrustning för 4-5K men laptop och allt vad det innebär men denna lila manicken är faktiskt helt okej för att ta fram felkoder och släcka dom :D

MVH

Sn00k
2013-05-08, 13:49
nyfiken på vilken felkod du har.. är det en AUQ motor tro? =)

golfhenke
2013-05-30, 00:32
Hej

Jag köpte en billig elm327 mini och den fungerar bra.
MEN !!
Den läser inte felkoder. Min kompis v70 hade felkoder, och Torque + elm327 mini hittade inga.

Så är det den billiga obd2 adaptern eller torque som inte hittar?

Mvh

Premis
2013-05-30, 09:54
Det finns primärt två grupper av felkoder:

- OBD2 (On Board Diagnostics) villet är lagkrav från långt tillbaka. ENBART emissionsrelatetade felkoder.

- Tillerkarspecifika (privata) koder.

De flesta verktyg har enbart OBD2 koder vilka.

Vill man ha de roliga "privata" koderna så ligger VAG-COM/VCDS i topp.

JRJ
2013-05-30, 10:05
.....

Kanske fel ställe att diskutera crackade versioner och kinakopior av VCDS, när det finns en egen forumdel för återförsäljaren av just VCDS...

Sciroccogtx16v
2013-05-30, 10:46
Det är väl ingen som pratat om crackade versioner i tråden?
ELM 327 är ett interface som kan koppla upp sig till din telefon eller platta. Till denna får du köpa en mjukvara via appstore eller googles mjukvarutjänst vad den nu heter...


Fredrik

J.L
2013-05-30, 10:55
Det är väl ingen som pratat om crackade versioner i tråden?

Inlägget JRJ refererar till är raderat.

Sciroccogtx16v
2013-05-30, 14:42
Inlägget JRJ refererar till är raderat.

OK visste inte...

Fredrik