handdator

Visa fullständig version : Hög tomgång golf 2. Fläkten går hela tiden.



nr82
2013-05-07, 15:13
Tjena. Har en golf 2 1,6 cl, förgasare där tomgången är för hög när den är kall, ligger runt 2000 rpm. Nån som vet vad det kan vara?
Sen går kylarfläkten på bilen när den är avstängd, räcker att jag kör 20 meter och stänger av så går fläkten. Någon givare som kan vara trasig?
Sista frågan, det är en grön behållare uppe till vänster vid torpedväggen, vad är det? Vakumbehållare antar jag. Finns det nån sprängskiss över vakumslangarna?

J.L
2013-05-07, 15:20
Tjena. Har en golf 2 1,6 cl, förgasare där tomgången är för hög när den är kall, ligger runt 2000 rpm. Nån som vet vad det kan vara?
Sen går kylarfläkten på bilen när den är avstängd, räcker att jag kör 20 meter och stänger av så går fläkten. Någon givare som kan vara trasig?
Sista frågan, det är en grön behållare uppe till vänster vid torpedväggen, vad är det? Vakumbehållare antar jag. Finns det nån sprängskiss över vakumslangarna?

Är tomgången hög bara när den är kall skulle det kunna vara chocken.

Termogivaren kanske, den sitter på kylaren bredvid fläkten, följ kabeln.

Det ska sitta ett vacuum-schema på insidan motorhuven.

Mvh

nr82
2013-05-07, 15:52
Den är bara hög när den är kall. Måste man byta ut choken då? ser att de går en pinne till choken men som aldrig rör den när man gasar?

Ngt vakumschema finns inte på motorhuven, tack för svar!

nr82
2013-05-17, 09:20
Skiter i tomgången nu men fläkten går på när man stänger av bilen och slutar direkt när man vrider på tändningen. Har bytt givaren som sitter på kylaren. Någon mer som har tips?