handdator

Visa fullständig version : Konstigt fel på acc??



Aspen-83
2007-08-13, 19:19
Någon som vet vad det kan vara för fel på min acc?
Sitter i en Bora -99 , men det är väl samma som i alla modeller

Den låter som en skrivmaskin och blåser varmluft till och från...
pendlar mellan varmt och kallt hela tiden. Sitter det någon givare som kan vara paj?

väldigt taksam för svar, detta är väldigt jobbigt i längden!

//Mange

Fors
2007-08-13, 19:53
Någon som vet vad det kan vara för fel på min acc?
Sitter i en Bora -99 , men det är väl samma som i alla modeller

Den låter som en skrivmaskin och blåser varmluft till och från...
pendlar mellan varmt och kallt hela tiden. Sitter det någon givare som kan vara paj?

väldigt taksam för svar, detta är väldigt jobbigt i längden!

//Mange


Vet inte hur det funkar på VW-acc's, men kan man inte kalibrera den/köra intern felsökning och få fram ev felkoder direkt på displayen?

Marcus
2007-08-13, 22:06
Hmm, jag verkar ha samma problem i min Golf -99:a. Dåligt med köldmedel?

R.Grönberg
2007-08-13, 22:27
Vet inte hur det funkar på VW-acc's, men kan man inte kalibrera den/köra intern felsökning och få fram ev felkoder direkt på displayen?

Audina går det i ju så det tror jag nog vw med borde ha?

Kim
2007-08-14, 00:20
Jag hade samma problem på min Gti -00 , ac kompressorn slog av o på vid 2000 rpm. Visade sig att tomgångsmotorn behövde grundjusteras, bilen hade varit utan ström ett tag.

Mini_me
2007-08-14, 05:59
Om dt blir för lite medel i maskinen så slutar den att starta...inte av och till.

Finns en högtrycks vakt som kan spöka...eller så har du ev defekta kylarfläktar. Om dom inte startar så stiger trycket i systemet fort och du kan få att den slår av och till. Men det låter som att du behöver lämna in bilen till en AC verkstad för det är rätt svårt att leta fel utan verktygen och kunnandet.

Men kolla fläktarna...

Aspen-83
2007-08-14, 15:00
Om dt blir för lite medel i maskinen så slutar den att starta...inte av och till.

Finns en högtrycks vakt som kan spöka...eller så har du ev defekta kylarfläktar. Om dom inte startar så stiger trycket i systemet fort och du kan få att den slår av och till. Men det låter som att du behöver lämna in bilen till en AC verkstad för det är rätt svårt att leta fel utan verktygen och kunnandet.

Men kolla fläktarna...

Fläcktarna startar och stannar hela tiden, det är nog en givare som spökar där. Men kan det vara det som gör att acc:n bråkar?

MaaBok
2007-08-14, 20:16
Fläcktarna startar och stannar hela tiden, det är nog en givare som spökar där. Men kan det vara det som gör att acc:n bråkar?

har du för lite köldmedie i din ac så kan kompressorn och kondensfläktarna starta och stoppa hela tiden.. ett tecken på att de e för lite köldmedie i är att kompresson slår ifrån när du varvar bilen.

Aspen-83
2007-08-15, 14:54
har du för lite köldmedie i din ac så kan kompressorn och kondensfläktarna starta och stoppa hela tiden.. ett tecken på att de e för lite köldmedie i är att kompresson slår ifrån när du varvar bilen.

Okej, men ibland är det direkt när man startar...
Men vad har "Skrivmaskinsljudet" som låter om acc enheten med om det finns tillräkligt med köldmedel eller ej?

är den vakuum styrd på något vis?

Viktor Cz.
2007-08-15, 14:59
Hade ett liknande problem på min Golf GTi -99:a
Tempen pendlade mellan varmt och kallt och det var ett tickande/knakande ljud inne i kupén.

Felet visade sig vara spjällmotorn som sitter på temperaturspjället som var trasig.

Aspen-83
2007-08-16, 19:34
Hade ett liknande problem på min Golf GTi -99:a
Tempen pendlade mellan varmt och kallt och det var ett tickande/knakande ljud inne i kupén.

Felet visade sig vara spjällmotorn som sitter på temperaturspjället som var trasig.

Det är precis så det låter!!!
Då tänker jag köra på det felen och hitta en ny spjällmotor!!

Tack tack för svaret!
Nu blir det till att leta spjällmotor :D

//Mange

Aspen-83
2007-08-18, 11:13
Någon som vet vad spjällmotorn kostar??

Aspen-83
2007-08-26, 14:22
Ingen alls som vet VAD DEN KOSTAR?
Någon som har bytt själv någon gång?

Marcus
2007-08-26, 17:03
Kolla med http://www.avantia.se/