handdator

Visa fullständig version : Riva växellåda på Golf IV GTI, hjälp tack!



lindaalicious
2013-04-24, 16:57
Hejhopp!
Nu är det såhär att jag ska riva lådan på min Golf 4 GTI, har börjat plocka bort tryckrör, startmotor och lite sånt småplock som sitter i vägen. Men vill ju inte plocka bort mer än nödvändigt...
Och eftersom att jag endast rivit lådor på bakhjulsdrivna bilar innan så blir detta lite utav en utmaning. Så nu söker jag någon snäll själ som kan hjälpa mig här över internet med en beskrivning eller saker att tänka på.
Vill ju ut och glida med finbilen nu när värmen kommer och vägarna sopas!
Tack på förhand, tjo! :D /Linda

Sciroccogtx16v
2013-04-24, 19:22
Hej

Har bara gjort det på en TT med fyrhjulsdrift, men det är rätt lika förutom kardan och fördelningslåda.
Jag följde denna instruktion, väldigt bra! http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4045505-Transmission-Removal-Clutch-Replacement-diy-Quick-Version
Om du bor i Stockholmstrakten har jag en färdig motorbrygga att hänga motorn i (man lägger den ovanför motorn och hänger upp motorn i) som du kan få låna.

Fredrik

lindaalicious
2013-04-24, 23:08
Tack för ditt svar, Fredrik! Tyvärr så bor jag inte i de trakterna, bor nämligen i Småland, men det var en snäll tanke :) Har en motorlyft så det ska nog gå iallafall. Ska läsa lite å se om jag hittar nått, tack återigen :)