handdator

Visa fullständig version : Min bil luktar kattpiss



kalle950
2013-04-23, 11:44
Min bil luktar bokstavligt talat kattpiss:mad:. Personligen så ogillar jag katter och någon katt skulle aldrig få komma i närheten av min bil än mindre in i bilen.

Jag har bytt ut mina gummimattor mot textilmattorna man fick med på köpet så vi kan utesluta att någon av ungarna kan ha trampat i kattpiss och dragit in lukten den vägen.

Gissar att det kan finnas två alternativ, en dum kattjävel har lyckat pissa ner i luftintaget till bilen (låter ju osannolikt?) Vet inte hur frisklufttillförseln ser ut, är det möjligt?

Eller så kan det vara klimatanläggningen som spökar, har hört att det finns volvobilar som luktar unket via ac´n om den inte dränerar som den ska. Är detta något som även kan drabba VW?

Tacksam för synpunkter

Polo_gti
2013-04-23, 13:46
Kolla kupéfiltret, kan ligga ruttnande löv eller liknande, om inte nån katt nu pissat där
finns medel att göra rent tex
http://www.crceurope.com/wwwcrc/tds/TCA8%20AIRCOCLEAN.PDF

annars brukar verkstäder som kan AC fixa de för några hundringar.

kalle950
2013-04-23, 13:54
Tack för svaret.

Bokade in den för service och fick en snabbtid redan på måndag. De misstänkte också kupefiltret som tydligen inte är helt ovanligt att de surar ihop just när utetemperaturen går uppåt. Hoppas att de har rätt, inte kul att ha en stinkande bil

kalle950
2013-05-02, 18:31
Filtret bytt och stanken är borta:)
Inte farligt dyrt heller ca 300:- för filter och bytet.

J.L
2013-05-02, 18:32
Härligt!

Forum Runner - Nexus 4

Lilla_Vargen
2013-05-02, 20:03
Kul det löste sig så bra

Via kranaprataren på mobilen...