handdator

Visa fullständig version : Är Volkswagen Polo Mk3 en bra vinterbil?



TomasGolf
2013-04-23, 06:59
Hej

Jag har en Golf Mk2 GTI som jag köpte i förra veckan, jag är supernöjd. Så nöjd att jag inte vill köra den på vintern. Dessutom har jag inga bra vinterdäck till den så tanken är att köpa en annan Volkswagen att ha på vintern så får Golfen gå fram tills vintern. Jag har kollat på Polo Mk3 (1996 - 2001).

Så min fråga är; hur är dessa bilar när det gäller ekonomi och säkerhet? Är det en lämplig vinterbil?

Det är ju långt kvar till vintern, men det är en fördel att vara ute i tid :)

Marcus
2013-04-23, 08:59
Hej

Jag har en Golf Mk2 GTI som jag köpte i förra veckan, jag är supernöjd. Så nöjd att jag inte vill köra den på vintern. Dessutom har jag inga bra vinterdäck till den så tanken är att köpa en annan Volkswagen att ha på vintern så får Golfen gå fram tills vintern. Jag har kollat på Polo Mk3 (1996 - 2002).

Så min fråga är; hur är dessa bilar när det gäller ekonomi och säkerhet? Är det en lämplig vinterbil?

Det är ju långt kvar till vintern, men det är en fördel att vara ute i tid :)

Ekonomi och säkerhet är i toppklass i den aktuella bilens generation, dvs jämfört med liknande bilmodeller från samma tidsperiod.

Lilla_Vargen
2013-04-23, 11:12
Plus att den är lättmekad :D

Via kranaprataren på mobilen...

Polo_gti
2013-04-23, 12:06
Kan ju vara värt att se till säkerhetsutrustningen, alla har inte abs och airbag.

Annars bra bil för billig peng!
se upp med läckande växellådor bara...

//