handdator

Visa fullständig version : Färg, bromsok.



9xx
2013-04-16, 18:09
Någon som lyckats få tag i välmatchande (röd) färg till gti-oken? Bättrade just på med mekonomens lysröda... O-bra.. :-(

soyd
2013-04-17, 18:58
Någon som lyckats få tag i välmatchande (röd) färg till gti-oken? Bättrade just på med mekonomens lysröda... O-bra.. :-(

Vilken färg körde du med? "Foliatec" matchar perfekt i alla fall på MK5... Problemet är nog att dina ok är blekta av: fälgrengöring/avfettning/värme osv.. Många rengörings produkter som finns bleknar original bromsoks färgen på lång sikt..

Annars får du ta och rengöra dem ordentligt och måla om dem helt och hållet.

/mvh soyd

9xx
2013-04-17, 20:28
Auto-K lack.. Färgen på "locket" stämde bra överrens med originalet, men inte innehållet :(
Planen var att måla hela utsidan & ovansidan så att inte övergången blir så tydlig. Men visst har det ändrat färg sedan nytt. Fram-oken som inte blir lika varma överallt har en klarare färg osv. Det är ingen utställningsbil direkt.. men jag ska prova Foliatec! Lär vara närmare originalet än det blev nu iaf. Sedan får tidens tand jämna ut skillnaden ytterligare. :)

9xx
2013-04-18, 09:24
Vilken kulör ska man satsa på tro. Antar att "Rosso red" är rätt, men dom har ju en som heter "matt röd" oxå. Den kanske stämmer bättre med hur oken ser ut idag..?

Lilla_Vargen
2013-04-18, 09:28
Ena är blank o den andra matt ???
Kan inte tänka mig annat än matta bromsok "suger" fast allt bromsdamm...?

Via kranaprataren på mobilen...

9xx
2013-04-18, 20:26
Ja, fast idag har jag hyfsat blankröda ok fram, allt annat än blanka bak.. Antar att jag har 2 alternativ; Lacka hela oken bak i "Rosso röd". Eller bättra det lilla som flagnat av med matt röd. Det förstnämnda blir ju inte nödvändigtvis bättre, om jag inte plockar av oken, blästrar osv. Men det kommer inte hända.. Faktum är att det inte är så värst iögonfallande ens nu när det är HELT fel röd färg på del av oket. Det är ju ändå bromsarna vi snackar om.. Lite dyrt för att bara fylla i en 4:e del av ett ok men det är ju bra att ha lite extra färg på lager. ..

Lilla_Vargen
2013-04-18, 21:30
Feltema har en röd på burk som man kan pensla...
Har ingen uppfattning om huruvida det är pest lr kolera...

Via kranaprataren på mobilen...