handdator

Visa fullständig version : Störande ljud Golf ||| -94



J.L
2007-05-07, 16:13
efter jag kört 5-10 km så börjar ett tickande ljud, det tickar snabbare/saktare beroende på hasighet och övergår till "knackningar" efter en stund.

nu till det skumma, det blir knäpptyst så fort jag lätt trycker ner bromspedalen, rev av hjulet för att undersöka, men det enda jag hittade var glapp i yttre bromsbelägg ( höger fram ) på ca 2 mm...

det hade ju förklarat varför det tystnar när jag bromsar... men ska det inte vara lite lite glapp i beläggen?

hur åtgärdar jag detta ?

tacksam för svar

Manny
2007-05-07, 16:36
Fungerar glidtapparna i oket som dom ska? glappet mellan skiva o belägg ska vara jättelitet. knappt så det märks. Plocka ner fila av rosten och smörj upp med koppar pasta mellan belägg och ok hållare så de rör sig fritt.

J.L
2007-05-07, 16:50
Fungerar glidtapparna i oket som dom ska? glappet mellan skiva o belägg ska vara jättelitet. knappt så det märks. Plocka ner fila av rosten och smörj upp med koppar pasta mellan belägg och ok hållare så de rör sig fritt.


tackar, de ska ändå slipas och målas svarta, ser ju inte så vackert ut just nu när man fick på nya större fälgar.

Då ska jag kika lite på det med glidskenorna med