handdator

Visa fullständig version : Köpa standard piratbakaxel Golf Gti-88



Janne.M
2013-04-05, 00:49
Jag behöver byta ut min bakaxel och har hittat nya bakaxlar för 118 Euro+frakt på Ebay och det är ju riktigt bra pris
om man jämför med vad det kostar att köpa en beggad, blästra och sen pulverlacka densamma.

Men hur är kvalitén på dessa?

en 20+ år gammal axel bör ju vara ganska utsliten och utmattad tycker man, och originalpris vill man nog inte ens betala. Någon som provat att köpa och kan vittna om passformen? etc Måste man köra med utanpåliggande krängningshämmare om de är vekare i materialet?

Lillen
2013-04-06, 02:56
Jag personligen vet ju att du brukar läsa på.
Och du KOMMER modofiera bakaxeln ändå.
Frågan är om det är samma material , samma krängare orginal och godstjocklek?
Gissar att byter du axel kommer du vilja bygga extra krängare och torsionstagen som rallybilarna har.
Så hur du än gör blir det lite byggande , i mina ögon slipper du ju nykostnad om du tar en beggad och utgår från.

Har INTE testat som du förstår då jag handlar med gamla skrotbilar ;)

Janne.M
2013-04-06, 19:44
Det är materialet och vridstyvheten samt passformen jag är orolig för. Extra krängare kan man ju fixa men, svetsa justerbara "rallystag" är inte aktuellt då planen är att skruva ner coilsen rejält utan hjälpfjädrar så det lär inte göra så stor skillnad :D och ryms inte i årets budget varked penga eller tidsmässigt.

Hur ser materialutmattmongen ut i gamla bakaxlar?

Mk1
2013-04-06, 23:30
Jag har då aldrig hört talas om att en bakaxel skulle ha mattats ut i materialet...

Lillen
2013-04-06, 23:55
Jag har då aldrig hört talas om att en bakaxel skulle ha mattats ut i materialet...

Inte jag heller , då har jag ändå sett en hel del rostiga bakaxlar :eek: